View Single Post
  #2  
Old 09-08-2006, 13:57
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Op 3 nieuwe pc's (Dell, Win XP Pro Sp2) komt vrij regelmatig de volgende foutmelding voor

"C:\windows\system32\services.exe is onverwacht gestopt met statuscode 1073741819".

Hij krijgt gewoon een shutdown commando, we kunnen hem wel stoppen door commandline commando shutdown -a te geven maar daarmee is het probleem tijdelijk opgelost.

Nadeel is dat ik deze machines niet kan benaderen omdat ze bij een "test" dealer staan en geen internetverbinding (virus is dus onmogelijk, dit omdat ze ook geen rechten hebben om programma's te installeren) hebben maar wel in het PONnet hangen echter in een andere range die niet door andere te benaderen is. Ik kan ook de route niet toevoegen helaas.

Is er iemand bekend met dit probleem ? Heb via google gezocht en daar komen ze met het Lssas.exe (sasser virus) maar dit is het niet want die service draait niet, verwar deze niet met lssas.exe wat een standaard service is van Win XP.


Heb je alle windows updates al geïnstalleerd?

Ik had vorige week bij mijn baas die hadden zelf de laatste nieuwe windows updates gedraaid en vervolgens kregen ze eerst precies dezelfde melding.
Nadat ik opnieuw liet starten misten er vervolgens wat dll's (welke weet ik niet meer precies)

Heb de pc in veilige modus laten starten en heb hem een herstelpunt in het verleden opgegeven daarna was het opgelost

Denk dat er dus iets geconflicteerd heeft op het systeem met de laatste update die windows gereleased heeft, ach zo blijven we bezig
Reply With Quote