View Single Post
  #6  
Old 18-11-2004, 17:47
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
ABU inlaat is normaal van 'plastiek' of van 'alu'..

't is de bekende maar niet geliefde 'plastieke-worsten-doos'.

De inlaat past van de oudere type 'small block motoren' past niet. Van de grotere bigblocks ook niet.
Er zijn adapterplaten te koop (Ebay) om toch oudere type inlaten te kunnen plaatsen..

De KOP zelf is hydrolisch en vergelijkbaar met de oudere hydro blokjes. Maar het grotere slagvolume zorgt ervoor dat vw niet kon volstaan met alleen 'brennraum im kolben'. Er zit dus OOK 'brennraum im kopf'. Je zou een ouder kopje kunnen plaatsen, MET brennraum im kopf, maar dan zit je wel vast aan een sleeptuimelaar: de 'jaren 70/80' kopjes hadden nog wel eens brennraum im kopf (GF / HH) . Je zult dan wel een adapter-nokkenas-poelie moeten maken/kopen: de distrubitieriemvertanding komt niet overeen: latere hydro's (vanaf 1987 ergens), met 'veel koppel' (NZ 3F PY) kregen een High-torque riem. De wat minder daadkrachtige (MH, HZ) blokjes behielden gewoon de standaard riem.


Also: Onderblok is 'vrijwel gelijk' aan alle oudere smallblocks.Op de hoogte van het blok na: is ongeveer 1 cm hoger, carterontluchting zit geschroeft ipv geklemt (maar is uitwisselbaar), waterpijp zit geklemt ipv geschroeft, carter is hoger, V-snaar is 'type multi-riem'...

Kop is gelijk aan alle oudere smallblock kopjes, op de inlaat na, en de klepstelen zijn dunner (7mm ipv 8. En nee: met de geleider overzetten ben je er niet)
Kop is gelijk:


hebben die NZ, 3F en PY kopjes even grote kleppen als de ABU kop? als ik het zo lees kan ik haast nog het beste een hydau kop met "fijne tand nokker" monteren... en kan ik mijn spruitstuk behouden? (wat van een GF, sleeptuimelaar komt dus)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote