View Single Post
  #302  
Old 09-04-2020, 22:10
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Tijd voor een update!

In verband met de polo is er niet superveel aan gedaan. Wel zijn er een aantal plannen voor dit jaar

- naar de tuner om hem opnieuw af te laten stellen

- achterasrubbers vervangen voor de powerflex versies

- remschijven + blokken achter vervangen ( ik denk voor EBC schijven + blokken of Ferodo ds2500 blokken, ben er nog niet helemaal uit).

- voor moet eigenlijk ook maar daar wil ik een setje 4pots brembo's van een cupra voor hebben. Dus die moet ik eerst (voor normaal geld) kunnen vinden.

- remslangen vervangen voor rvs exemplaren

En als het het toelaat wil ik nog een setje nieuwe stabillisator stangen. Ik denk dat het H&R arb's worden. Deze schijnen het beste 'neutrale' gevoel te geven. Ik wil dat hij vlak blijft in de bochten.

Ik heb de oude achteras, draagarmen enz. Die ik gekocht had Weggegooid, alleen het subframe bewaar ik. Uiteindelijk leek het alsof het 20 jaar in de oceaan had gelegen en het was 10x slechter dan wat er nu onder zit. Dus voorlopig zet ik de rubbers in de huidige as, en daarna zien we wel verder.

Wat ik wel nog heb gedaan is de grille en onderkant van de bumper aangepast. Er is nooit een RS3 8L geweest maar op deze manier komt het toch een beetje in de buurt het was echt monikkenwerk maar uiteindelijk wel de moeite waard geweest vind ik.







Om een of andere reden was een S3 grille nieuw helemaal niet duur. Dus die heb ik besteld voor het embleem en de chrome sierlijst aangezien die niet los te krijgen zijn







Verder is de auto weer goedgekeurd zonder opmerkingen en is hij weer even goed in de wax gezet!




















__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote