View Single Post
  #15  
Old 10-10-2018, 19:51
JappelCaddy1 JappelCaddy1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2018
Posts: 6
Default

Goedenavond,

Tijdje niks meer van me laten horen maar natuurlijk nog wel voorderingen met tegenslagen haha

Het nieuwe onderblok wat ik had waarvan ik dacht dat een tdi het zelfde was als een aaz bleek toch iets minder makkelijk te zijn (al was het nummer wel gelijk). gaten vielen net wel/net niet in de inspuit kamer van de aaz en durfde het risico toch niet te nemen dat de koppakking het net niet deed afdichten...

Dus eigen onderblok maar laten honen. Dit heeft wel lang geduurd want ze hadden het erg druk en minder personeel ivm vakantie tussen door... Maar goed, lang wachten werd beloond ziet er heel netjes uit! Nieuwe zuigers die ik al had besteld voor het nieuwe onderblok nog om kunnen ruilen voor overmaat is ook allemaal netjes afgehandeld.

Aangekomen bij het opbouwen van het blok bleken we verkeerde rek bouten te hebben voor de drijfstangen, dus weer wachten tot de nieuwe binnen waren haha.

Maar afgelopen vrijdag was het zo ver... motor in elkaar

Alles nog even op een rijtje:
-Gehoont blok
-Nieuwe zuigers
-Nieuwe lagers en schalen
-Nieuwe keerringen
-Nieuwe olie, vacuum en water pomp
-Nieuwe olie koeler (van een tdi, is iets groter)
-Turbo gereviseerd
-Nieuwe distributie
En vast nog een hoop vergeten haha

Maar nu we bij het weer terug inbouwen zijn aangekomen van het blok heb ik 2 weken geleden al motorrubbers besteld, maar nog niks binnen. Vorige week mailtje er uit gedaan maar was iets fout gegaan en zou zo snel mogelijk opgestuurd worden. Inmiddels weer een week verder maar nu komt er helemaal geen reactie meer terug. Dus dat word nog een dingetje denk ik maar komt ook wel weer goed denk ik!

Mijn 5 bak die er achter zat heeft slechte synchromessen en ik heb nog een 4+E bak liggen die goed zou moeten zijn. Nu is mijn vraag hoe die bakken zijn en of ze fijn rijden?

Ook wil ik een intercoolertje er op maken met een grotere radiator met 2 goede koel ventilatoren ivm. ik ook koel problemen had. Dus als iemand nog iets heeft liggen hoor ik dat graag.

Dus hij is bijna weer klaar voor een hoop rondjes toeren




Op de foto nog niet helemaal in elkaar, maar inmiddels motor compleet klaar om weer in de auto te gaan (timing en alles is gedaan)

Word nog vervolgt
Reply With Quote