View Single Post
  #106  
Old 29-08-2017, 15:34
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
Idd,ik zou als eerste overwegen om er een goede demperset/veren onder te zetten in principe is een KW variant 2 een set voor normaal straatgebruik maar is niet echt geschikt voor circuit gebruik,uiteraard moet het wel binnen het budget passen maar ik ben van mening dat je onderstel belangrijker is dan een berg vermogen hebben
Ik ben van mening dat je daar heel veel tijd mee kunt winnen en uiteraard de grootte van de remmen aangezien een S2, niet de lichtste is
Ik weet dat Rob met een Golf 2 met ongeveer 180 pk rond de 2.03 zat dus vermogen zegt niet altijd iets


Zeker weten dat het onderstel een groot effect heeft. Maar ik heb een iets andere benadering; Ik denk dat (en laat ik eerst even voor mezelf spreken) ik de grootste tijdswinst allereerst uit mezelf kan halen. Ik heb misschien alles bij elkaar 150 rondjes Zandvoort ervaring en dan ook nog eens met 5-6 verschillende auto's, dus om nu te zeggen dat ik de auto zo weg kan zetten op het circuit dat alle tijdswinst enkel nog in de auto zit, zou wel erg ver gaan.

Daarnaast is het ook zoeken naar wat werkt voor je auto. Welk type banden, welke bandenspanning, afstelling veerpoot, uitlijning, wel of geen roll-bar, zo ja welke, vermogenskarakteristiek enzovoort, werkt voor het winnen van rondetijd. We zijn geen F1 team wat heel de auto vol heeft hangen met sensoren en elke wijziging direct kan uitleggen cq elk probleem in de auto kan omzetten naar een oplossing. DUs ook daar zit gewoon nog enorm veel.

Rondetijden zijn op dit moment nog niet boeiend. Het is voor ons de lol van een auto bouwen, je werkstress afblazen op Zandvoort en het doorgronden van de techniek. De race-spec shock & veren en spectaculaire vermogenstoenames komen later wel, als we daar al voor gaan...
__________________
Reply With Quote