View Single Post
  #41  
Old 13-05-2016, 10:21
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Zo, een goede 1500km verder bevalt de s3 nogsteeds super. Een stuk sneller dan de golf (nogal logisch) en dat geluid van de turbo gaat nooit vervelen.

Het is ook een heerlijke auto kwa rijcomfort, hij is niet heel erg stug maar wel weer heel stabiel in de bochten e.d. zuinig is anders maar ik haal gemiddeld ong. 1 op 9, en dan rijd ik voornamelijk korten stukken. Dus op de snelweg moet 1 op 11/12 makkelijk te halen zijn.

Het probleem met de centrale vergrendeling is nog niet opgelost, heb ik ook nog geen tijd voor gehad. Wel is er een ding wat me niet echt bevalt en kan niet thuisbrengen waar het vandaan komt.

Bij hogere snelheden trilt de auto op het stuur, als ik lichtjes rem word het erger maar trap ik de rem vol in trilt het stuur niet. Ook bij veel gas geven vanaf de 80km/h ofzo begint hij meer te trillen. Nu zat ik al aan meerdere dingen te denken zoals kromme remschijven o.i.d.

Maar de wielen heb ik goed uitgebalanceerd met de nieuwe banden, en zowel de remblokken als schijven zijn nieuw. Nu zat ik te denken of het misschien in de aandrijfassen kan zitten? Maar toen bedacht ik me dat de wielen die er nu op zitten imitaties zijn + dat er spacers tussen zitten en voor is het randje niet zo heel dik meer ik denk een mm of 2, zou het daaraan kunnen liggen?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote