View Single Post
  #17  
Old 09-02-2016, 19:58
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Voor een 3 inch uitlaat zou ik eens kijken op de side bij JMtuning. Je uitlaat wordt dan op maat gemaakt voor 650 euro incl btw en montage. Een 3 inch uitlaat staat ook op mijn lijstje. Volgens Jelmer van JMtuning past een 3 inch uitlaat maar net. Hij heeft al eens eerder een 3 inch systeem onder een golf 1 gemaakt. Zelf rijd ik met een 2 inch uitlaat en dit is bij mij nu de beperkende factor.
Ik rijd met een eigenlijk te kleine Mercedes Sprinter intercooler en deze blijft nu nog heel. Met een 3 inch uitlaat waarschijnlijk niet meer. Moet dan dus naar een handgemaakte intercooler toe. En die zijn ook niet gratis. Het volgende probleem wordt dan de versnellingsbak. Mijn vermogen zal zoveel toenemen dat die dan weer de beperkende factor wordt. Mijn bak kan nu 380 pk aan en ik rijd nu met 400 pk. Zou ik de uitlaat en intercooler aanpassen dan ga ik naar 450 pk, hetgeen wat mijn turbo max kan leveren. Voorlopig blijf ik dus maar even rijden met de 2 inch uitlaat. Ik weet niet wat jij van plan bent kwa tuning maar een uitlaat van 2.5 inch is ook al heel wat en zal zeker net even beter passen.
Reply With Quote