View Single Post
  #2459  
Old 07-06-2019, 21:57
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default Dyno-time!

Zo, het is even stil geweest hier!
Grotendeels kwam dat door rollenbank perikelen maar ook omdat ik het zelf vrij druk heb gehad de laatste periode.

Feld Motorsport heeft helaas hun rollenbank niet meer 100% goed gekregen, en is daarom momenteel niet in staat de auto af te stellen.
Zij hebben op eigen initiatief met de importeur van DTA gesproken om te kijken of er een goed alternatief adres in Nederland was om te golf af te kunnen stellen. Die hebben ze gevonden, en laat ik die nou net al kennen en bij mij om de hoek zitten!
Dat is Hurricane Racing Engines. Ik wist al dat zij veel ervaring met DTA (en motorenbouw) hebben dus had anders mijn golf hier sowieso heen gebracht.

Zij hebben hun best gedaan de golf in korte termijn te kunnen afstellen en het resultaat (en geluid ) mag er wezen..

Geniet van het filmpje op de rollenbank!



resultaat aan de krukas:



aan de wielen:



206pk@8000 & 198Nm@5900!!
gerekend met 16% verlies, wat iets hoger is als gemeten.
Oftewel, gewoon een dikke 200pk!

Ik was tevreden geweest met 190pk, dus een dikke 200 ben ik zeer blij mee!!

Uiteraard kon ik het niet laten om enigszins voorzichtig even een klein stukje te rijden ook al begon het wat glad te worden van de regen..
Overigens doet de toerenteller op het dash 't nog niet dus moest ik enigszins gokken wanneer te schakelen, maar je kreeg de lach niet meer van m'n kop




Dinsdag heb ik meteen een afspraak staan voor de RDW, chassisnummer omzetten, motor op kenteken en gelijk een apk, dus dit weekend nog even klaar maken en dan even duimen dat ie wordt goedgekeurd
Reply With Quote