View Single Post
  #5  
Old 29-03-2018, 09:26
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Ik was enorm ontgoocheld . Iedereen zei me dat een 22 2 mm pomp zou volstaan ... ik wist niet wat er gebeurde de 1x ik remde :p alle ik wist het wel er gebeurde niet veel . Dus een pomp van een t4 past 1op1 op een remservo van een mk1/mk2?


Ja, precies. Mijn ervaring is dat remkracht wel hetzelfde is maar de pedaal slag is anders. Het voelt dus anders, Ik vond het "enger" en kon er niet aan wennen.
Ik herinner me, dat ik zelf 2 avonden bezig geweest met ontluchten. Ik geloofde namelijk niet geloofde dat het e.a. goed ontlucht was.

Ja, de T4 pomp past rechtstreeks op de bestaande bekrachtiger in ieder geval mk1 en verwacht ook bij mk2.
Bij een mk1 is de bekrachtiger van een GTI kleiner (en lagere modellen) dan die van een later model golf 1 Cabrio. Dus ik heb de laatste model golf 1 cabrio bekrachtiger gezet met die T4 hoofdremcilinder. Mooie dikke slang van bekrachtiger naar luchtinlaat.
Bij mijn mk1 waren de originele remleidingen te kort dus heb zelf rondom nieuwe cunifer (koper/nikkel) remleidingen getrokken en gefelst.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote