View Single Post
  #50  
Old 04-07-2020, 15:26
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

zo.. we zijn ff zomaar ff 6 jaar verder..





En ze rijdt nog steeds naar alle tevredenheid.

Allereerst veel dank naar DragonGrDragon (Igor) voor een aantal technische dingen zoals de revisie van de 2EE carburateur en de koppakking. Hij was echt de redder in nood een aantal keer!

Ondertussen staat de teller op ruim 142K


Wel beginnen sommige dingen te roesten zoals de strips in de daklijsten. Helaas niet meer nieuw leverbaar en ´even´ erafhalen is er niet bij volgens mijn schadebedrijf. Mooier wordt het er echt niet op was het devies. Dus we leven er maar mee.

Ging er nog wat kapot? Ja! Het veertje van het motorkapslot is gebroken.
Een nieuw slot is slechts een euro of 6 maar eerst kijken of we het met een los trekveertje op kunnen lossen.

Binnenkort eens de ruitenwissermotor uitbouwen en voorzien van nieuw vet. Bij kou weer lopen de wissers namelijk merkbaar langzaam. Verder loopt de MK2 (nog steeds) als een zonnetje met een verbruik van 1:15 ongeveer. Ik tank altijd BP98 overigens.

Maargoed..

Vorige week bij een echte door-en-door detailer geweest en samen de Golf eens onder handen genomen. Het dak en de kap kreeg ik machinaal zelf niet meer glanzend.. dus daarom een keer de hulp van een ´pro´ ingeroepen.

Met enorm resultaat!
Was wel een dag van 10 uur maar een dikke Festool rotary polisher was paar keer nodig om de glans terug te krijgen. Daarna in 2 stappen met een excentrische machine afwerken, afnemen en tenslotte waxen. Voor het nette de banden behandeld.
De bumpers had ik paar weken terug al eens behandeld met "Solution Finish" dus daar hebben we niks aan gedaan.

Het is nu echt alsof ie is opgeschuurd en opnieuw inde blanke lak is gezet!






Meer fotos en het verslag :
https://forum.carclean.com/threads/...mk2-1989.23399/
Reply With Quote