View Single Post
  #12  
Old 14-10-2016, 22:18
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Ik heb het gedaan door de onderste slang van de radiator te halen en leeg te laten lopen. Daarna doorgespoeld met water tot er alleen water uit kwam.


Ja deed ik ook het liefste maar sta op een open parkeerplaats dus kan het spoelwater niet opvangen. Had voorheen een smeerput met afvoer ter beschikking maar helaas niet meer.

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Daarna de slang erop en vullen met de nieuwe koelvloeistof. Even laten draaien zonder dop en daarna gewoon gaan rijden en in het begin het niveau in de gaten houden en zo nodig wat bijvullen.


Ja precies, ik zat alleen even te twijfelen qua aftappen. Ik weet niet wat er in zit en G12+ kan nog wat menging hebben maar G11 niet

Quote:
Originally Posted by Broer Konijn
Maar beter rij je niet weer 10 jaar lang met dezelfde koelvloeisof rond Is wel erg lang vanaf 2006 en wie weet hoelang het er al inzat voor je hem kocht.


Ja nou weet je, het is m'n daily maar dat daily was al jaren tussen de 2500 en 3500km p/jr en is tegenwoordig nog ongeveer een krappe 1000km p/jr Ik heb tegenwoordig vaker last met leeggelopen accu door stil staan e.d. als andere kwaaltjes Als ik er al even een keer mee weg moet dan voel ik het zelfs aan het "ovaal worden" van de banden door het lange stil staan.

Voor de koelvloeistof zeggen ze wel 2jr of 250.000km maar als ie zo weinig rijdt is beiden wel extreem vlot. Zelfs de APK keurmeester (ga altijd naar dezelfde) heeft de afgelopen jaren al zoiets van "ik heb hooguit wat te keuren qua uitdroging van rubbers door het stilstaan en hooguit wat roestvorming" maar er zit zoveel nieuw opgezet plaatwerk en chassis op (kokerbalken links en rechts zowel voor als achter) dat ook dat laatste amper van toepassing is met de lading zinkprimer en tectyl die er meteen op is gedaan

Waarschijnlijk gaat deze nieuwe vloeistof er in en met dit soort km p/jr dus hoogstwaarschijnlijk ook voor de laatste keer (of ik moet alles ergens voor los moeten halen)

Thnx voor je vlotte antwoord Als het qua weer een beetje wil ga ik er komende dagen mee bezig want de eerste nachtvorst was er al en vertrouw wat er nu in zit niet echt meer nu het zelfs niet meer blauwig van kleur is
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote