View Single Post
  #9  
Old 14-10-2016, 19:01
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Ok, wilde net eenzelfde vraag stellen. Ik kom overal namelijk tegen dat er G11 in mijn 16V KR blok moet maar zie tegelijk dat G12+ door de meesten gebruikt wordt.

Ik weet dat G12+ tegelijk ook een reinigende werking heeft en of dat nou echt slim is om de huidige mee te vervangen? Zat zelf te denken om voor de zekerheid voor de geadviseerde G11 te gaan of kan G12+ echt geen kwaad? Het huidige (whatever het is) zit er immers al echt lang in.

Ik heb ook geen flauw idee wat er nu in zit. Zat er al in toen ik 'm kocht (2006) en was toen wat blauwig van kleur maar kijk ik nu in het vat dan is het blijkbaar z'n kleur verloren want ziet er nu uit als water (kleurloos) en heb nooit bij hoeven vullen of wat dan ook. Is dus wat er al in zat (onbekend).

Nou heb ik nergens werkruimte dus wordt op (openbare) parkeerplaats werk. Ik kan hem dus niet goed doorspoelen helaas maar het oude wil ik er uit laten lopen (wordt een heeeele platte bak er onder ) en voor het aftappen/leeg laten lopen dan toch gewoon de onderste slang van de radiator halen? Of blijft er dan een oud deel zitten door gesloten thermostaat, expansievaatje etc?

Alvast bedankt voor info.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote