View Single Post
  #8  
Old 04-02-2019, 17:55
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Je kan in Nederland, alle auto's dus ook old timers keuren naar Euro norm. Ik ben er mee bezig geweest voor mij T3 bus. Deze heeft een aantal stappen al flink wat stappen doorlopen die voor jullie Belgen (haast) onmogelijk zijn:

- Omkeur van brandstof soort diesel naar benzine
- Motor omkeur "CS" naar "KR"

Ik draai op een "modern" management dus al ik een kat plaats dan doet mijn uitstoot niet onder dan een moderne bus.

Het probleem met de euro norm keuring (is voor mij) op dit moment de informatie voorziening. Met name hoe de keuring NU precies te werk en wat zijn de kosten. Dankzij "Diesel gate" moet volgens de nieuwe richtlijnen de keuring rollend gebeuren (wat voorheen een statische meeting was). Ik ben bang dat het nu dus leliestad wordt en flink bijbehorend kostenplaatje. Dit denk ik, omdat ze daar een testtraject hebben. Ditzelfde traject doorlopen sommige ombouwers ook als de keurmeester twijfels heeft bij de ombouw..


Ik ben overigens gestopt met het nazoeken. Ik woon zelf ook in de stad met een mileu zone alleen die geld alleen voor vrachtwagens. De ban is in Nederland veelal gericht op diesels en vrachtwagens. Een aantal steden is volgens mij benzine een probleem maar is er weer een regeling voor old timers. Ik kom vervolgens ook weer niet in die steden met mijn old timer dus is geen probleem voor mij. Daarnaast is er volgens mij weer sprake van om zaken weer af te bouwen aangezien er een wild groei van maatregelen zijn die meer kosten dan wat opleveren..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote