View Single Post
  #54  
Old 12-04-2017, 20:45
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Gout
Heb al een tijdje een handleiding liggen van de wittebrug ( vw dealer )

Onder staat die op tijd en boven in heb ik gewoon de blokeerplaat er voor , ketting gemonteerd erna de krukas gedraaid en de plaat weer kunnen monteren

Vandaar mijn twijfels hier over maar goed hoop het !!



Ik twijfel nu minder omdat dit na de montage niet meer zo te controleren is.
Ik heb Elsawin en is het enigste programma naast ETKA wat origineel van VW is.

Helemaal onder aan staat dat na de montage, de krukas 4x rond gedraaid dient te worden, en dat de montage/controlepunten nooit weer op de zelfde plek uit zullen komen.

Dit komt oa doordat de nokkenasverstellers komen te verdraaien ten opzichte van de nokkenassen.

Tijdens de montage dienen deze nokkenasverstellers ook helemaal naar links gedraaid te worden om dan de ketting met koperen schakels op de juiste plek te kunnen monteren.

Omdat je dit vervelend vind, weet ik zeker dat je echt je best wel gedaan heb, maar deze auto had/heeft nog diversen problemen die opgelost dienen te worden helaas.

Ik doe dit werk in opdracht van Gijs en wil nergens tussen gaan stoken of naar iemand gaan wijzen en help hem om alles weer in orde te maken zodat hij straks zonder problemen kan gaan rijden.

We zullen het straks gaan meemaken en hoop dat ik de juiste diagnose heb gesteld
Reply With Quote