View Single Post
  #2690  
Old 06-02-2021, 23:25
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Hier ook weer eens even updaten!

Aangezien de golf naar de spuiter moet om de schade te herstellen, dacht ik, waarom dan niet meteen wat aanpassingen doen waar ook spuitwerk voor nodig is!

Achter liepen de banden soms bij hobbels op hogere snelheid nog aan in de wielkasten:



Dus heb ik wat ruimte gecreƫerd, e.e.a., blijft onder de standaard gti verbreders bedekt, moet zat ruimte hebben nu:





Dit is nu de ruimte als ie op zijn wielen staat:





Tevens wilde ik graag de aanzuigslang van de airbox naar de grille toe hebben, deze loopt nu nog net voor de grille naar beneden.
Daarvoor was echter geen ruimte met de radiateur die ik had, dus moet er een smallere in. Maar smaller betekend minder koelcapaciteit en dat wilde ik niet, oftewel ik zou dan dikker moeten.
Na wat zoeken heb ik de ideale radiateur gevonden bij POGO-Performance.
Deze is bedoeld voor een Polo G40, is zon 10cm smaller, maar ook meer dan een cm dikker. Deze heeft alleen geen intern reservoir meer, dus daarom heb ik er nu ook een extern reservoir/expansie tank op maat bij in dezelfde stijl als de andere 2 tankjes.
Bijkomend voordeel van de radiateur is dat de in- en uitlaat openingen nu aan de andere kant zitten, weg van het uitlaatspruitstuk, en dat komt qua slangen ook wat beter uit.
Voor al die aanpassingen moest er wel het e.e.a. gewijzigd worden aan de front, dus die kan nu ook meteen mooi mee gespoten worden

oud vs nieuw:







Nu mooi de ruimte tussen de radiateur en koplamp om de aanzuigslang naar toe te leiden:



Verder heb ik nog een originele retro 70's Kamei voorspoiler weten te bemachtigen.. Hier een voorproefje:



Gaat naar mijn idee wel dik staan

Dus, alle aanpassingen gedaan, op naar de spuiter!
Reply With Quote