View Single Post
  #56  
Old 21-10-2020, 17:23
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Standaard zijn het hexadecimale bestanden waarvan je geen legenda hebt. Het is dan dus ook zaak om te achterhalen welke kenvelden (ontstekingstijdstip, koelwatertemp, inspuithoeveelheid etc) waar staan in dit bestand. Op het moment dat je dat uitgevogeld hebt, kun je de velden gaan vertalen (vertaalsleutel is ook niet gegeven), aanpassen, terugvertalen, flashen en proefrijden/dyno. Met andere woorden, als je geen maatje hebt wat je kan helpen met wegwijs worden in een VAG ECU, zou ik voor een andere optie gaan.


Ik begrijp wat je bedoeld. Dat gezegd hebbende: Ik ben er zo een die vroeger niet alleen de ECU's afstelde, maar ze ook uittekende, vanuit printplaten enz. En dat op motoren die wij tot 22.000RPM konden laten draaien, maar die door vieze spelletjes op 18.000RPM gelimiteerd werden. Dus op zich weet ik er wel meer dan een beetje van. Dat gezegd hebbende weet ik ook dat ik er geen zin heb om alles te achterhalen. In dat opzicht snap ik jou wel met megasquirt.

Maar als ik het goed begrijp is er dus geen software op aarde die het vertaald naar een grafiek en of database?

Wat dat betreft zeg ik lang leve carb's, of zoiets als op de golf 1: K(E)-Jetronic. Maar goed, ik houdt dan ook echt van gebruiksgemak. Sterker nog: Een hoop mensen vergeten nog steeds dat de lengte vanaf de kleppen mede bepalend is voor de inlaattemp. Mede daarom zijn inlaattemps met carb's altijd lager en zie je daarmee hogere vermogens als met injectie. Enige uitzondering is injectoren boven kelken....
Reply With Quote