View Single Post
  #10  
Old 17-07-2017, 14:13
d0n's Avatar
d0n d0n is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 119
Default

Heren! Ik ga fotos maken !

Ik heb best goede remdrukverdelers, ik heb al eens gehad dat ik mijn auto bijna in elkaar had gereden. Ik heb het circuit al vaak gereden met de auto en dat ging best aardig op een paar dingen na dan.

Ik zal eerst even uitleggen wat mijn plan is. Massa is "opzich" het probleem niet nee. Ik wil de auto sprint ready maken en beetje low budget en "maximaal" 4 cilinders atmosferisch. Dit omdat ik turbo rijden niet erg makkelijk vind als ik 400 meter sprint ga doen. Ik heb al eens een VR6 Turbo gedaan, maar het is gewoon lastig xD.

Momenteel rijd ik een 175 pk ABF in een golf 1 en bij de 400 meter sprint komt ik helaas te kort .
In mijn klasse win ik eigenlijk niets, terwijl ik bij de politie al bekent ben...

Maar de auto is dus te langzaam, ik wil een snelle 4 cilinder en een goede vriend van me wist wel een leuke motor.
Hij zelf is geen Volkswagen "minded" persoon als ik. Hij rijdt Honda's, Skylines, sprint civic's enz...
Er moest volgens hem een 2l vtec in met ongeveer 265 pk...!
Dit lijkt mij dus ook een mega top idee, maar eerst moet ik dus mijn auto eerst ready maken voordat ik überhaupt weer een motorswap ga doen.

De problemen:

- De motor is bijna in elkaar gereden... dit omdat ik bij een motorrevisie niet zag dat mijn koelwater niet goed door de motor ging... Wat bleek, ik heb ooit door iets of iemand zand in mijn koelwater gekregen... Alle buizen van mijn motor waren verstopt en daardoor was de motor warm gedraaid... Eerst wilde ik de motor opnieuw gaan opbouwen en de motor zoveel mogelijk pk's te geven zonder een turbo. Dit werd helaas gewoon te duur... Een goede vtec 2l kun je krijgen rond de 2k. Dat vind ik een redelijke prijs en de motor moet ook wel tegen een stootje kunnen vind ik.

- De achterbrug heb ik verneukt... er moet een nieuwe achterbrug op, ik heb namelijk die maantje eraf gehaald met een slijptol en blijkbaar had ik andere astappen moeten bestellen! :S. Dus nieuwe achterbrug of ik moet mijn vader vragen of hij hem weer goed kan maken in de draaibank?

Dus weer een "hoop" te doen
__________________
  • Golf mk1
  • 2.0 16v GTI
  • Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant
  • Een bijrijder zit er altijd naast
Reply With Quote