View Single Post
  #8  
Old 16-07-2017, 18:18
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Je moet ook de astappen van een Scirocco gebruiken.

De achteras lichter maken heeft weinig zin. De golf 1 is eigenlijk al te licht aan de achterkant. Doe je ook nog een rem upgrade wil je eigenlijk wel wat extra gewicht op de achteras.
Met mijn golf 1 G60 was het altijd listig om heel hard te remmen. De auto ging dan kwispelen als een blije hond.


Misschien bedoelde Rallye-VR6t het een beetje anders, maar om verdere verwarring te voorkomen wil ik een aanvulling doen, voor het geval men het verkeerd zal begrijpen (dus niet stom bedoeld )

Je wil NOOIT extra gewicht op een as. Want onafgeveerde massa is slecht voor het weggedrag. Dat is de reden van aluminium remklauwen, draagarmen, etc etc.

Wat je wel kunt willen, en dat zou Rallye-VR6t denk ik wel bedoelen, is extra gewicht in de kofferbak, boven de achteras

Daar is het inderdaad gewoon zo: je remkrachtverdeling moet met je massaverdeling goed overeenstemmen. Zeker wanneer je vooras echt hard remt, zal de krachtenverplaatsing aanzienlijk zijn, en kun je zo maar te weinig kracht op de achterwielen overhouden, waardoor ze tractie verliezen
Reply With Quote