View Single Post
  #45  
Old 25-09-2018, 19:53
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Neem eens een foto van je pomp, kunnen we zeggen of je juist bezig bent.

Wat ik eerst zou doen: zoek de pinbezetting van je DTA ECU. Dat moet wel op internet te vinden zijn, alles is namelijk op internet te vinden tegenwoordig! Dan kijk je welke pin de brandstofpomp aanstuurt. Je kijkt welke kleur draad er op die pin aankomt en je volgt die draad tot je bij het relais aankomt. Dan heb je je brandstofpomprelais al gevonden. Je trekt het relais eruit en je verbindt de twee GROTE polen in de connector met elkaar. Gezien je niet veel van elektriciteit kent neem ik even aan dat je nog nooit een connector op een draadje hebt gekrimpt enz. Ga naar de Hubo of Brico ofzo en koop daar een rolletje volle koperdraad, dat gaat bij het elektrisch aansluitmateriaal liggen. Je knipt daar dan een eindje af, zeg maar 15cm ofzo, en je stript met een mesje aan beide kanten de isolatie van de uiteinden af, ongeveer anderhalve centimeter. Die blote uiteindes klop je met een hamer plat. Die platte uiteindes kan je dan in de connector van het relais steken om de doorverbinding te maken.
Normaal zou de brandstofpomp moeten beginnen draaien van zodra je die doorverbinding maakt. Is dat niet zet dan even het contact op voor het geval ze de geschakelde plus als voeding hebben genomen.

Ik weet het, best een omslachtige uitleg, het kan eenvoudiger maar gezien je beperkte voorkennis denk ik dat dit de beste manier is voor jou.


Nog even een opmerking over die keuring. Je auto moet niet origineel zijn. Want, wat is origineel? Dat is juist het ding, 'historisch karakter respecteren' is een erg vaag begrip. Als je zorgt dat alles er netjes en tijdscorrect uitziet en de keuringmeester vindt het goed, dan ben je vrijgesteld. Die keuze ligt nu eenmaal bij de keuringsmeester, is nogal subjectief dus.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote