View Single Post
  #319  
Old 02-09-2020, 21:20
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Het is een tijdje stil geweest, maar dat komt eigenlijk omdat ik niet zo goed wist wat ik met de S3 wilde. Verkopen sowieso niet, maar zoals iedereen wel zal weten wil je telkens maar meer power

Nu loop ik tegen een muur aan, omdat ik als ik hem nu opnieuw laat tunen ik én €700 lichter ben en slechts 20pk erop kan winnen. dus ik ben het blijven uitstellen totdat ik eindelijk wist wat ik wilde en stiekem weet ik dat eigenlijk al wel een jaar of 2, ik wil meer power!

Ik rijd in weet ik hoeveel verschillende autos voor mijn werk en toch stap ik altijd het liefst in mijn S3, voor mij persoonlijk is het alles wat ik nodig heb/vraag van een auto.

Maarr, ik merk dat ondanks dat ik een S63 (model 2006) of een SQ5 bij kan houden, dat met de hot hatches van tegenwoordig niet echt wil lukken (A45, S3, Golf R enz). En die wil ik juist laten schrikken dat zon onopvallend s3'tje van 21 jaar oud ze gewoon voorbij blaast.

Ik wil dus zoals eerder gezegd een OEM+ spec maken. Maar ook dat alles in verhouding staat, remmen/ophanging enz.

Je zou zeggen waarom koop je niet gewoon iets dat al sneller is, maar dat is gewoon niet mijn ding.

Nu zijn er voor mijn gevoel 2 opties... een 1.8 20vt bouwen (ik heb me laten vertellen dat ik voor rond de 10k een mooie motor kan bouwen), maar deze moet wel 'over engineered' zijn. Ik wil gewoon dat het lang mee gaat omdat ik er gewoon dagelijks mee wil blijven rijden. Dus als ik 500pk wil draaien wil ik dat ie safe is tot 700pk. En dan heb ik het puur over de internals. Dat de turbo dat niet red of de koppeling het niet aan kan geeft niet, dat zijn dingen die later makkelijk te upgraden zijn.

Optie 2 zou zijn om te swappen naar een RS3 motor wat natuurlijk het ultieme zou zijn. Maar deze motor weegt bijna net zoveel als een 4,2 V8 van audi. Dus dat gaat waarschijnlijk voor veel onderstuur zorgen waar ik persoonlijk geen grote fan van ben. Deze motoren kosten ook makkelijk tussen de €7000-€10000 en dan hangt die er ook nog niet in en het is nog niet aangesloten.

Of terwijl optie 1 is beter maar ik ben daar nog niet helemaal over uit. Als iemand nog tips heeft, let me know alle info is welkom👍🏻

To be continued...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote