View Single Post
  #2657  
Old 02-10-2020, 12:01
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Trackday voorbereidingen!

Sinds de laatste trackday op Zandvoort hoefde ik eigenlijk niet zo heel veel aan de Golf te doen naast de gebruikelijke routine-check.
De puntjes die nog aangepast moesten worden waren de deurhendels aan de binnenzijde en de lambdasensor die af en toe geen lekker signaal gaf.

Ik heb eerst de lambdasensor eens bekeken, en wist dat ik de stekkerverbinding destijds niet echt optimaal had gemaakt. Dus die wilde ik sowieso opnieuw maken, daarvoor had ik echter ook een nieuwe sensor nodig omdat het snoertje aan de oude erg kort was en ik niet echt genoeg kabellengte over had om een nieuwe stekker te maken.
Zo gezegd zo gedaan, te zien was dat bij de oude stekker 1 kabeltje nog maar aan een paar koperdraadjes hing (hier al afgebroken):




Hij werkt nu weer 100%

De deurhendels was t volgende, ik had dit gedaan door de volksforum keycords te gebruiken als deurtrekker. Dit werkte echter niet zo lekker omdat je naar voren moest trekken, en bovendien brak die dus af de laatste trackday.
Ik heb het nu zo gemaakt dat je met de pin waarmee je de deur normaal op slot zet, de deur kan openen. Bijkomend voordeel is dat je de deur nu ook niet meer van het slot kan halen door met je arm door het schuifraampje te gaan en de pin omhoog te trekken, en het is 100gram lichter!


Gaatje in de hendel:



Staafje gebogen:



en zo gaat dat dan:
https://youtu.be/s_xnB5OJqBM


bespaard gewicht x2:



Ik merk alleen dat het staafje soms te veel doorbuigt waardoor ie dan niet opengaat, gaan we oplossen
Reply With Quote