View Single Post
  #513  
Old 27-11-2019, 12:16
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Verstandige keuze. Een gechipte ABF houd een vr6 bij! Erg fijne motor.

Heb je hem compleet met bijbehorende CDA bak?


Ja, komt zo uit een mk3 met 185d op de teller die is gedemonteerd.
Heb de kabelboom, ECU, bak, stuurbekrachtiging, andere pully ivm het weglaten van de airco.

Heb ook de mk3 tank met pomp overgenomen, en een luchtfilter bak van een mk2 1.8 RP op de kop getikt, daar zou de ABF aanzuigslang op moeten passen.

Tevens meteen een 4-2-1 RVS spruitstuk gekocht. Rest van het uitlaatsysteem moet ik nog aanschaffen. Zelfbouw of kant en klaar, en in welke samenstelling weet ik nog niet.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik heb de motor begin dit jaar verkocht, was een 2.0 16v 9A motorblok en gaat plaats maken voor een tfsi.

Als ik nu weer moest kiezen voor een 16V had ik ook een abf aangeschaft, maar toen waren ze echt nog behoorlijk prijzig.
Heerlijke degelijke motor en als ik er op terug kijk veel minder werk geweest om m in te bouwen
Achteraf was ik nl nog behoorlijk wat geld kwijt aan alle spullen voor de digifant1 (mechanische spul lang stil gelegen en was niks meer) dus uiteindelijk had ik ook wel een abf kunnen ophalen .
Verder nooit spijt van gehad, leuk om dingen uit te zoeken en ding liep als een kanon.


Zat je topic te lezen ja :-)
ABF is nog steeds prijzig hoor ;-). Nu heb ik alles in 1 keer gekocht, hoef nergens meer te shoppen, daar heb ik ook wel wat voor over.

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Er waren hier op het forum ooit een caddy en een golf 2 met een vr6 erin en die hadden altijd een hekel aan mijn 16v als we naar een meeting gingen
Wel altijd heel veel schik van gehad die motor


Welbekend ja, het ABF en VR6 dillema van VW toendertijd.
Al lijkt een VR6 in een mk2 me toch ok behoorlijk rap?
Ik heb een gechipte mk3 TDIi (org 110pk) gehad, die ging een heel eind gelijk op met een standaard ABF weet ik nog. Reed ook fantastisch dat ding.

Dit klinkt wel erg lekker..
https://www.youtube.com/watch?v=paKpC52MFqA
Een of andere door Techtonics? (https://www.techtonicstuning.com/ ??) aangepaste ABF
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote