View Single Post
  #13  
Old 10-12-2015, 23:35
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Wellemsblokken worden pas nodig bij c.a. 60mm verlaging aan de voorzijde.
Minder dan dat is niet persee nodig maar wel mogelijk.

Deze blokken plaats je op de plek van de stabilisatorstangrubbers en zetten de stabilisatorstang (en daarmee de veerpoten) meer terug naar de originele stand zoals die hoort te zijn zonder verlaging.

Ik raad je wel aan om een complete set te zoeken (zijn vanaf 100 euro al te krijgen) omdat je dan ook zeker weet dat alles van het onderstel goed is, Originele dempers houden het meestal niet lang uit met verlagingsveren.

Linker stuurstang is niet te stellen. Als je laat uitlijnen zal je het linker wiel gewoon binnen spec moeten zetten en de andere kant vervolgens stellen. Meestal is het dan wel goed te krijgen.
Heb trouwens beide nog liggen, moeten alleen nieuwe rubbers op (kost minder dan de set kost)

Stuurdemper is een g40/3f ding geweest dus niet op alle polo's geleverd. Waarom die precies er zit is mij ook niet geheel bekend. Ik ga er van uit dat die mede dat onrustige stuurgedrag wat verminderd.
Maar als je gehele onderstel bij elkaar geraapt is, je uitlijning niet klopt en wellicht nog wat stuur en fuseekogels kapot zijn... tja. Dan zul je eerst dat moeten oplossen, stuurdemper zou het laatste zijn waar ik naar kijk, omdat die op een standaard polo niet aanwezig is. Laat dat dempertje maar even voor wat het is en kijk eerst de rest van het onderstel na.

Bandenmaat is te doen qua zwaar sturen. Ideaal rijdt het niet (breedste band origineel is 165, dus daar is de stuurinrichting voor ontworpen) en hij is wat te klein (vervangingsmaat is 185/55/14 ten opzichte van origineel) maar dat moet niet teveel uitmaken. Je zou verwachten dat die zorgen voor minder zwabbering.

Trouwens een probleem met kromme velgen of gecupte banden kan ook mede bijdragen aan slecht stuurgedrag.

Succes!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote