Thread: VW Golf mk2 R36
View Single Post
  #10  
Old 10-01-2019, 08:26
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Omdat ik al verder ben dan dat ik hier begin met deze Thread, zal ik een paar grotere stappen maken tot waar ik nu ben met het werken hier aan.

Het is geen ingewikkeld project omdat ik deze auto vooral zo goed mogelijk wil bouwen en het eenvoudig wil houden ipv alles vol te bouwen met tierelantijn.
Plan is om het uiterlijk zo origineel mogelijk te houden zoals hij nieuw is geleverd en zal enkel wat details veranderen. Aan de binnenzijde laat ik ook bijna alles in takt en zal hier misschien nog een setje oldscool kuipjes in gaan zetten met een ander stuur, maar geen Recaro etc.

De R32 Motor is naar een klant gegaan en heb zelf met heel veel geluk een Nieuwe, complete R36 kunnen kopen. Het is een echte R36 met motorcode BWS en waar de meeste mensen er een 3.6 in bouwen en deze ook R36 noemen, maar is het niet en betreft vooral inwendig een hele andere motor.
Deze is origineel goed voor 300pk en 350NM bij 2400rpm en zal ik weinig aan veranderen omdat deze eigenlijk al wat te veel is voor op alleen de voorwielen.

De Motor:

















De pedalenset moet ik ombouwen naar die van de G60 met hydraulische koppeling. Ik heb hier nieuwe pedalen voor gekocht omdat ik de kunststof busjes nieuw wilde hebben en deze niet los verkrijgbaar zijn.
De Bracket heb ik verstevigd omdat deze nog wel eens wil scheuren zoals ik vaker heb meegemaakt wanneer er gebruik word gemaakt van een versterkte koppeling. Ook heb ik het pinnetje waaraan de Koppelingcilinder word gemonteerd verplaatst. Deze zit nu iets dichter naar het draaipunt toe zodat hij lichter koppelt en de slag iets langer zal zijn voor een beter gevoel voor bij het gebruik van een versterkte koppeling en hebben we al eerder toegepast en met een grote verbetering.













Pinnetje er uit gehaald, gaatje dichtcgelast, meerdere keren gepast en afgetekend tot ik eindelijk de juiste plek gevonden heb, er toen weer een nieuw gat in heb geboord en het pinnetje er weer terug in kon persen en met een klein lasje voor de stevigheid.




















Extra gaten voor de Hydraulische koppeling en heb ik afgetekend met een malletje zodat de gaten precies komen zoals het hoort:














Het volledig blank maken van de motorruimte, het dichtlassen van diversen gaten (Niet alles) en de motorsteunen die ik op het chassis heb gemaakt omdat de R36 hoger is dan de R32 en ik op een plek heb moeten zetten zodat hij nog onder de motorkap past, al zal ook daar een klein stukje uit het frame moeten worden gehaald voor de injector-rail, erg krap allemaal











Ruimte moeten maken voor de motorsteun omdat ik de motor zo veel mogelijk op de originele plek wil zetten en dan zo ver mogelijk naar achteren ivm het gewicht van de motor:

















De deuk voor het mk2 luchtfilter uitgeklopt zodat het wiel deze niet kan raken:





De Vibra technics motorsteunen:





Het begin van de nieuwe motorsteunen:





























Deze steunen heb ik uiteindelijk alleen gebruikt voor de moeren die hier in galast zitten en hoger zijn dan de moeren die je normaal gesproken los koopt en met het juiste draad er in:











































Hier is goed te zijn dat het carter eigenlijk wat te laag zit voor het mooie, maar hoger kon hij echt niet helaas:























Reply With Quote