Thread: SciroccomTDI
View Single Post
  #1  
Old 05-08-2012, 17:43
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Thumbs up SciroccomTDI

Goede /tijd van de dag/ , mensen

Mijn naam is E\/geniy, ik ben van oorsprong Russisch, ik woon sinds 18 maart 2001 in Heerlen.

Ik ben van kleins af aan geinteresseerd in techniek, en met mijn 16e verjaardag begon ik aan voertuigen.. wat al snel uitgroeide tot een obsessie.
Al helemaal toen ik in 2009 aan de studie Autotechniek bij de HAN begon.

Mijn eerste eigen auto was een Honda CRX, waar ik bijna 5 jaar gelukkig in heb rond mogen rijden. Vanwege financiele redenen en het besef dat wij, in Europa wonende, makkelijker en goedkoper een Europese auto kunnen rijden, besloot ik over te stappen naar VW.

Bij dezen: mijn Volkswagen Scirocco.





Het is een satijnzwarte Scirocco uit 1984.
Origineel was het een 1.8 8v 66 kW, vermoedelijk GTX.
In slechte uiterlijke staat: hij heeft een tijd onder een dennenboom gestaan, en heeft heel veel deukjes op het dak en de motorkap. Rechter voorscherm heeft "gevechtswonden".

Ik heb hem een jaar geleden gekocht, en ben meteen begonnen aan de ombouw.

Mijn huidige setup:

1Z motor met de bijbehorende 02A ASD bak.
Omgebouwd tot mTDI (met dank aan Bert (Da-BRT) )
Op de pomp na is het blok standaard gebleven, loopt rustig en zuinig, met maximale laaddruk van +0.6 Bar.

Mechanisch bediende koppeling.
Met kabels bediende bak.

De uitlaatlijn is, op een zelfgebeunde downpipe na, origineel gebleven, en is heerlijk stil.

Luchtfilter : een doos van een Ford Mondeo V6, omdat het past.

Een lange - lage - dikke intercooler van een nieuwe Seat Ibiza (onderdeel-prefix 6R)

Verder de bekende details als andere motorsteunen (wederom met dank aan Bert), aandrijfassen van Golf 1 Cabrio en zo voort.

Uiterlijk: KaMei X1 bodykit, bijna volledig (voorbumper, skirts en achterbumper, maar geen wind-snijders op de motorkap).

Verlaagd, deels omdat het moest: originele veerpoten waren kapot.

Renault Clio 16V velgen met 175/55 - 15 banden.
Achterlichten verduisterd met zwarte isolatietape.

Oh ja, Voorstoelen zijn van een Corrado.


Verdere plannen: EGT-meter, oliedruk en laaddruk meters, en vervolgens opvoeren tot 0.9 - 1.0 Bar laaddruk, in de hoop dat de koppeling niet slipt.

Met de auto is verbruik van 1 op 24.3 gehaald, en 1 op 22 is makkelijk haalbaar, zonder veel inspanning.

De auto is bedoeld om kilometers te vreten, zonder dat het mij blut maakt.



Ik denk dat ik genoeg heb verteld, maar mochten er vragen zijn, beantwoord ik ze graag!

Met vriendelijke groet,

Evgeniy
SciroccomTDI
Reply With Quote