View Single Post
  #1  
Old 15-06-2021, 13:42
gjtm gjtm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2021
Posts: 3
Default Golf II met GN motor (1045cc)

Hallo Forum-lezers,

Ik heb recent een Golf II met GN-motor (1045cc viercilinder met 45pk) gekocht. Ik heb de auto uit Italië (Bologna) geïmporteerd. Mijn Golf is er eentje uit de eerste serie; productie februari '84 en uitgeleverd april '84. Nog met het ruitenwisser vloeistoftankje achterin en de 13 inch wielen met chromen naafdoppen. De auto heeft in 37 jaar tijd maar 1 eigenaresse gehad.
Zelfs de Michelin MX-banden zijn waarschijnlijk nog de originele banden af-fabriek...DOT-code 1984 en niet uitgedroogd... :-)

Totaal geen corrosie te vinden, geen bout is aangetast of verrot. Erg gaaf! De auto is ook niet getectyleerd of gelast. Heb veel Golfjes gehad, maar ben echt supergek met deze vondst.

De Golf wordt momenteel professioneel tot leven gewekt; alle vloeistoffen vervangen, uitlaat midden- en einddemper vervangen (waren beiden nog de eerste uit 1984 - maar lek), nieuwe distributie, waterpomp, thermostaat. En daarna naar de RDW voor een kenteken. ook moet er wat lichte hagelschade afgehaald worden, maar dat gebeurt binnenkort ook.

Ik ben al een tijdje op zoek naar informatie over productieaantallen van de Golf II met GN-motor, maar kan echt nergens iets vinden. Kan iemand mij vertellen of dit motortype in een Golf II zeldzaam is? En zo ja, hoe zeldzaam?

Ik zie ze praktisch nooit ergens op het internet. 1300 volop, maar een 1045 eigenlijk nooit... Heb ook al een haakje uitgegooid bij DoppelWobber, maar daar weet men ook eigenlijk niks over dit type. Wel weet ik dat dit 1045cc GN-motortype in Vraagbaken en werkplaatshandboeken genoemd wordt.

Wie weet er meer te vertellen? Dank!

Chassisnummer: WVW ZZZ 19zEW507161











Reply With Quote