Thread: ThomVw
View Single Post
  #1  
Old 24-08-2014, 15:17
ThomVw ThomVw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 233
Default ThomVw

Ik zal me ook eens voorstellen.
Mijn naam is Thomas, 22 jaar en ik kom uit Heusden.

Sinds jong af aan altijd al met auto's en motoren bezig geweest.. Dan word je 16 en heb je natuurlijk al 10 brommers 'versleten'.. precies zo ging dat met auto's. Je blijft er mee bezig.


Autoverleden:

Volkswagen Golf mk3 1.4
Peugeot 106 1.6 rallye
Volkswagen Golf mk3 variant
Peugeot 206 2.0 grand tourisme
Ford Fiesta 1.6 zetec s
Seat Ibiza Cupra 2.0
Subaru Impreza Gt turbo

Allemaal leuke auto's maar ik was toch op zoek naar iets om een projectje te starten.

Toen kocht ik een Golf mk2 1300 van '84.. Zag er netjes uit, na genoeg geen roest hier en daar wel een deuk.




Die moest natuurlijk vorzien worden van een setje andere wielen etc.
Dat werden Schimdt wielen 15x8







Maarja, het was nog steeds een 1300 met een 4 bakje.
Dat beviel me niet dus op internet zitten neuzen, een vr6 leek me te groot en te zwaar, uit eindelijk op een 2.0 16v abf uit gekomen. een golf 3 had een breder onderstel, 5 gaats wielen etc. Een Ibiza cupra was precies het zelfde als een golf mk2 hoorde ik.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik kocht een bijna complete Cupra van '98




Golf strippen,







De abf netjes maken:

Het spul dat in het zicht zit geparelstraald.






Het leek wel een sloperij..



De abf er in gelepeld.



Alles aangesloten.






Op het moment ben ik bezig de auto af te werken. ik moet nog wel een boel dingen doen, zelf een uitlaat maken in 60mm, achterschijven van de Seat er op maken en nog 200 kleine dingen

In de toekomst zou ik graag deze of een andere mk2 helemaal uit elkaar halen en dan de ophanging, subframe en dergelijke coaten, de carrosserie helemaal kaal maken, van boven en onder laten spuiten etc.

Ik hou jullie op de hoogte!

Grt Thomas
Reply With Quote