View Single Post
  #18  
Old 18-01-2019, 07:30
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

werd de carbu nog geleverd in 1991 dan?
als ik zoek op golf 1991 1.3 monopoint kom ik deze foto tegen


met bijhorende tekst
Quote:
Blijvende Oldtimer Golf MK 2 1.3 benzine 5 Vitesse OEM staat !!!! met opendak/ 1ste lak!!! ongevalvrij!!! dealer ohboek!!! Aankoop factuur er bij enzz... motor 1.3 benzine mono point injectie bouwjaar 1991 Volledig dealer onderhouden !!! met ingevuld ohboekje 27 jaar lang 1 bestuurder!! 12-13000km per jaar gereden en altijd binnen gestaan in een warme garage!! dus 333dkm ongeveer ik heb de compressie enz gemeten voor ik hem inorde stelde dit was allemaal nog zeer goed anders had ik er gewoon een andere...


en die foto is dezelfde als de mijne.

mijn zus had vroeger een polo monopoint (mk2 facelift, dacht 1.1 uit 1991) en die zag er ook zo uit met een ronde luchtfilterdoos. en daar weet ik 100% zeker dat het monopoint was, want die had geen vermogen en we hebben de hele kabelboom zitten uitmeten, alsook de egel in de inlaat als de injectorbekabeling in het midden.

toch ook een vraagje: waar zit hier de luchtmassameter als men die doos vervangt door sportluchtfilter? en er zit een monopoint onder




voor mij zou het ideaal zijn als het een carbu motor is. in belgie mag je namelijk niet van injectie naar carbu of omgekeerd, en ik heb nog een 1.8 blok liggen (zonder kabelboom). ik had al gedacht dit 1.8blok op motocarbs te zetten en in dit golfke te steken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote