View Single Post
  #1064  
Old 02-06-2016, 22:59
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Mooie foto's zeg!!!

Ik heb nog een vraagje. Ik heb het idee dat ik een beetje 'vastzit' met fotografie.
Voor m'n gevoel gaan m'n foto's niet echt vooruit en vind het zelf allemaal maar een beetje middelmatig / slecht.
Ik gebruik een Nikon D5100 waarbij ik het meest m'n 35mm 1.8 lens gebruik, daarmee moet ik toch aardig mooie plaatjes kunnen schieten dacht ik zo


Heeft iemand goede tips, boeken, youtube tutorials etc. ?

Ik beschik over adobe Photoshop 6 en Adobe lightroom. (allebei origineel, kon ik via werk/school voor een hele aantrekkelijke prijs krijgen).

Hey Sven, jazeker!

- Syl Arena heeft een paar hele gave boeken geschreven waar je veel aan zult hebben.
- PHLEARN heeft bergen met kleine gratis tutorials en uitgebreidde betaalde videos waar ik heel veel van geleerd heb, en nog trouwens.
- Vooral heeeeeeel veel doen en proberen. Vooral niet bang zijn en blijven oefenen en leren.
- Leer het licht te zien overal waar je bent en probeer dingen voor je te zien, hoe is de kwaliteit van het licht: hard / zacht? Hoe fel is het en waar komt het vandaan, waar reflecteert het vanaf nu?
- Creƫer interessante schaduwen door het licht van richting te laten komen waar je het niet zou verwachten.
- Zorg voor kijkhoeken die je normaal niet ziet, ga liggen, steek je statief in de lucht, hou je camera dichtbij of zet juist je onderwerp onscherp op de achtergrond met iets anders leuks op de voorgrond scherp.
- Doe mee als vrijwilliger bij evenementen
- Druk je werk af!
etc etc

PS: kom anders een keer langs gaan we samen op pad, leuk!
Reply With Quote