View Single Post
  #1  
Old 01-03-2006, 18:29
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default Oakgreen 20vt ;) Projectje

Heb al een tijdje foto's aan het uploaden op het forum maar dacht zal eens een topic openen om hier en daar wat te laten zien en te vragen.

Dit is waar het allemaal in moet komen,



Dit is hoe hij er helaas momenteel bij staat,



Het begon na een lange speurtoch naar het geschikte donor blok, de eerste vraag, wat 225pk of 180/150pk variant. Na lang vergelijken van prijzen en mogenlijkheden had ik besloten op te gaan voor de 150/180pk variant. Ben voorlopig toch niet van plan dik over de 250pk te gaan en dan ben je goed genoeg af met deze.
Ik kwam uit bij Theo Kloosterman in Friesland (ook al kom ik zelf uit Zeeland)
Na een aantal keer contact met hem gehad te hebben had ik en oogje gekregen op een motorblok wat hij had ligge
Een AJQ blok wat nog nooit gelopen had met val schade.

Met dit blok begon het dus,







Na thuis het goed inspecteren van het blok had ik een groot probleem ondekt, de nieuwe k03s op het 20vt blok was toch niet ongeschonden gebleven.



Na lang dubben besloten deze turbo toch te repareren, hij blijft toch nieuw en anders mischien alsnog een andere (grotere) turbo.
Dit is het huis wat ik heb laten lassen bij een goeie kennis.



Via me werk met wat korting onderdelen weten te verzamelen om het blok weer echt als nieuw te krijgen. (voordeel van een ABS autoschade medewerker )



Sprinter intercooler"tje" erbij,



Dit alles komt als het goed is te draaien op een kms systeem, dat zal de verstandigste/goedkoopste oplossing zijn omdat ik geen computer/bedrading bij dit blok hem gekregen. Alleen het losse blok met aanbouw delen dus

Er komt een versnellingsbak van een AGU uit een Skoda Octavia op, dus omdat mijn Golf orgineel eigenlijk een 16v is moet ik deze ombouwen met het kabelgeschakelde systeem van een Corrado en het hydrolische koppelingshuis naar kabel van een Transporter.

Na een dagje sleutelen zit het blok weer een klein beetje in elkaar en lijkt weer ergens op,



Heb nog een flinke berg onderdelen thuis liggen voor de finishing toutch. Waaronder een Corrado dash, interieur en een setje C2's van Richard.


(deze c2's staan klaar om netjes gemaakt te worden, eens een keer niet polijsten maar wat anders )

Kan nog blijven typen maar dat zal ik wel doen als ik wat verder ben en wat meer kan laten zien. Hou jullie op de hoogte.

Groet Marald,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote