View Single Post
  #1  
Old 30-11-2006, 22:25
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Parkeerboete, stond op gras omdat zelfs de stoep vol was

Goede avond,

Zit ik daarstraks op de fiets, terug van huis. Word ik door een huisgenoot gebeld:

Hij: Alles goed?
Ik: Ja, redelijk (zwaar verkouden namelijk).
Hij: Nou, dat word snel minder, je hebt een prent van 50 euro!
Ik: Waarvoor dat dan?
Hij: Voor de auto met 4 wielen op openbaar groen laten staan.

Nou mooi klote dus, jammer van het geld. Kon ik mooi mijn stalen velgjes van betalen

Maar het zit dus zo, Van Oldenbarneveldtstraat, straat met heel veel studentenkamers. Dus veel auto's en weinig parkeerplek. Ik was gisteravond even weg, half uurtje. Ben ik terug. Weg parkeerplek. Zelfs op de stoep stond alles al vol. De meeste meters stoeprand zijn geel geverfd. Dus daar mag je niet staan. Verder is de straat druk dus wil ik hem niet langs een stuk stoeprand parkeren.

Dus kijken: Is er nog plek op de stoep? Nee, hmm vervelend.

Aan de overkant woont echter iemand met een oprit. Daarnaast zit een inrit naar een parkeerplaats voor bewoners. Dus op kenteken/vergunning. Rechts van die inrit staat een boom met niet struiken maar gras. Was eigenlijk het enige vrije plekje. Daar heb ik hem dus met 4 wielen in het gras onder de boom gezet. Heeft niemand last van mij.

Ik kan hem daar ook met 2 wielen in het gras zetten en met de andere 2 op die inrit, auto's kunnen er dan langs. Of met 2 wielen op de stoep.

's Ochtends moet ik vroeg naar school. Er is dan nog geen plek vrij om mijn auto op een officiele parkeerplek te kunnen zetten. Maar om 10.02u is er natuurlijk wel plek zat, iedereen naar werk of school...

En dan schrijft de politie mij doodleuk een boete uit van 50 euro. Voor auto met 4 wielen op openbaar groen laten staan.

Met name laten staan, ze hebben mij nooit een waarschuwing gegeven

En ik kan moeilijk even onder de les de auto op een officiele parkeerplek zetten. Is hier iets tegen te doen!? Of een haalbare aanklacht tegen in te dienen? En waar mag ik dan wel staan, vraag me af of op de stoep wel mag!?
Reply With Quote