View Single Post
  #1  
Old 30-08-2018, 07:36
douwegroen douwegroen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 19
Default Schokkend optrekken VW Polo 9N 2005 1.4 TDI

Goedemiddag dames en heren,

ben in het bezit van een VW Polo uit 2005, hier ligt een 1.4 TDI 3 cilinder in.

Heb altijd veel plezier gehad aan deze auto tot een half jaar geleden.
De auto begon ineens te stotteren tijdens het optrekken en het lijkt alsof er geen vermogen is.....
Rijd ook regelmatig met het pedaal volledig ingetrapt en dan komt die niet verder dan 140 km....

Na mezelf verdiept te hebben in wat deze problemen kunnen veroorzaken, kwam ik uiteraard uit bij de EGR klep en de luchtmassameter.
Inmiddels is de EGR volledig uit de software geschreven en de auto gechip tuned, had gehoopt dat hiermee de problemen verholpen waren. Niets was minder waar, de auto stotterde nog steeds... Ook nadat ik hem had afgedopt met een blind plaatje.
Wat mij wel opviel is dat de plunjer die in de EGR unit op en neer gaat (normaal gesproken) dat die omhoog staat, is dat juist?

Toen dit allemaal niet werkte heb ik ook maar een nieuwe luchtmassameter aangeschaft, deze vol goede moed geïnstalleerd, en meteen een stuk gereden. Weer moest ik constateren dat het stotter probleem niet was opgelost.....

Vandaag injector cleaner gehaald en ben heel benieuwd wat dit uit gaat halen.

Mocht ook dat het stotteren niet verhelpen dan ben ik volledig ten einde raad, en wil jullie daarom alvast om raad vragen wat te doen om dit probleem op te lossen.
Ik rijd 70 dkm per jaar af en dit begint nu wel heel vervelend te worden.

Alvast bedankt!!
Reply With Quote