View Single Post
  #179  
Old 18-06-2020, 09:24
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Ik zal van de week eens proberen iets op papier te krabbelen, is uiteraard afhankelijk van welk rendement je uit wilt gaan.

Ik zal er voor het idee van uit gaan dat wanneer je max. loopt te drukken (met de vlam in de pijp door de Brennerpas ), dat uitlaattemperatuur van de G-lader 100°C is. Deze moet met de IC teruggekoeld worden naar 65°C. Dit bij een laaddruk van 0,8 Bar (relatief gezien). Dat lijkt mij een redelijk uitgangspunt. (G60 veteranen verbeter mij AUB als ik compleet mis zit).

EDIT: Uitgaande van bovenstaande en de intercooler die je gelinked hebt, kom ik op een warmteoverdacht van ongeveer 2,3 kW per minuut naar het koelwater (bij 100% rendement). Dit koelwater kan dit met gemak opnemen binnen deze tijd, dus afhankelijk van de temperatuur van het koelwater kan je de lucht echt flink terugkoelen met een water-lucht intercooler.

Wat betreft de maat van de nodige koeler zat ik blijkbaar dus mis. Een 1300 motor levert namelijk al zon 12 kW aan warmte naar het koelwater en dat is ook prima te koelen met een vrij kleine radiateur.

Ofwel, ik denk dat het heel goed te doen is om een WTA te plaatsen!


Dank. Het is uiteraard meer werk maar wel de beste optie.

@Levis
True!

Hier laatste twee foto's nu maar wat gaan verzamelen en wachten tot de blaadjes van de bomen vallen.






__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote