Thread: Jeroen64
View Single Post
  #50  
Old 29-04-2018, 20:49
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 268
Default

*Blaast 2 jaar aan stof af* *kuch kuch kuch*
Zo dan, hier maar eens een update doen...

Quote:
Originally Posted by tim_j
en nu? Geen tijd door een fulltime job?
Dat niet, al ga ik vanaf 1 mei wel beginnen, dus de vrije tijd zal beperkt zijn, maar de motivatie is des te groter geworden.


Ik heb "iets" langer over het afstuderen moeten doen, waarbij ook alle motivatie voor het project weg was.
Had al vrij in het begin veel dingen aan de buitenkant verwijderd; deuren (behalve linksachter, die wilde niet los..), motorkap, compleet front etc. Hierna is het project een beetje gestrand.
Tot een aantal weken geleden, ik had mijn diploma gehaald en was rustig aan op zoek naar werk, dus verder voldoende tijd om me met het project bezig te houden en opeens ook heel gemotiveerd. Zodoende een hoop gedaan in die tijd. Dit is natuurlijk het beste te laten zien met foto's




Front en voorpanelen etc, luchtfilterbak en uitlaatspruitstuk verwijderd.




EGR was kennelijk al afgedopt, mooizo


Gaandeweg alles aan het demonteren en lostrekken, alle kabels, stekkers en slangen gelabeld


Ook het interieur moest er aan geloven






Poging om alles overzichtelijk te houden


Interieurkabelboom "netjes" (*kuch* ) bij elkaar


Auto omgedraaid, blok ontdaan van alle slangen en stekkers, en de kabelboom naar binnen gepropt


De complete bende bij elkaar, op 1 label na alles er nog aan, dus lekker uitpluizen straks


Veerpoten en aandrijfassen los

En toen begon het mooie klusje; de motor uit de auto hijsen.

Lag al een tijd in de doos, in elkaar gezet, kan nu eindelijk gebruikt worden


Motortakel gehuurd


Motor aan de takel geknoopt


Ladies and gentlemen.... we have liftoff


Bak eraf


En daar hangt ie dan, echt mooie werkhoogte zo

En we gaan door, subframe was het volgende dat even van de auto af moest

De linker koker (op de foto rechts) is ook goed rot, deze bout is dan ook afgebroken


En daar ligt ie dan, ondertussen ben ik hier al wat verder mee; schakelmechanisme en stuurinrichting zijn verwijderd, de één met iets meer geweld dan de ander.... (stomme stuurkogels ) en het subframe hangt er weer terug onder.




Schuifraampje zat dicht gekit, die is nu ook bevrijd


Ook hier ben ik al verder; pedalen en rembekrachtiger zijn ook verwijderd, mooi kaal en opgeruimd zo

Van de 2F is weinig te melden; tokkelt vrolijk verder, ondertussen de 240k voorbij, enige dat de geest heeft gegeven was m'n uitlaat...

Bungelde er wel erg zielig bij, pluspunt; meer herrie

Verder de Postert wielen geruild met mijn broer voor een setje Ibiza Cupra stoelen, komen op den duur in de Polo (moeten wel aangepast worden, I know). Via het forum een mooi BBS setje gekocht waar ik toch al heeeel lang naar aan het zoeken was; BBS RN015.
De RN016's, die ik nog steeds heb liggen van begin 2013, er maar even naast gelegd





En uiteraard eronder gehad (heb de RN015's ondertussen ook al een half jaar, dus eind vorige zomer nog mee gereden )



En dan nu, de plannen;
Achteras demonteren en weer, losjes, monteren. Al het kleine spul nog eraf halen (slotvangers, contactslot, achterste waterafvoerslangen van het schuifdak, etc.).
Kas afvoeren.
Op en neer tokkelen naar m'n werk.
In de avonden/weekenden de AFH netjes maken.
En als het allemaal moet gaan gebeuren koop ik er een ander autootje bij voor het dagelijkse vervoer, zo kan de 2F naar binnen en kan er het één en ander opgeknapt worden voor de swap

Tot de volgende update (die hopelijk niet 2 jaar op zich laat wachten...)
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01
VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92
Reply With Quote