Thread: Rekbouten
View Single Post
  #11  
Old 16-09-2015, 15:21
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
En laat het nou zo zijn dan onze beste vriend VAG voor super veel dingen rekbouten gebruikt.. Gelukkig zijn de meeste niet bijzonder duur.

Ps. Die voor de cilinderkop met de XZN-kop is eigenlijk een schroef, maar goed :P

Ik vind ze nochtans wel behoorlijk kostelijk, toch die voor een cilinderkop. Toen ik de koppakking bij mn Passat verving had ik er 10 nodig, kostte me alles bijeen 80€ als ik het me goed kan herinneren. 8€ voor 1 bout vind ik wel duur


Nog een tip: hou twee oude bouten bij, zaag de kop er af en zaag een gleufje in de bout, in het vlak waar je de kop eraf hebt gezaagd. Dan draai je op twee hoeken die oude bouten er een beetje in, leg je je koppakking erop en schuif je de kop over die twee bouten. Dan vijs je in de overige gaten de nieuwe bouten, en je zet ze handvast, dus zonder een sleutel te gebruiken. Dan pak je een platte schroevendraaier en vijs je de twee oude bouten uit de gaten, dat is dus waarom je een gleufje in de bouten moest zagen. En dan steek je in die gaten ook nieuwe bouten en zet je ze allemaal correct vast.

Door twee oude bouten als geleiders te gebruiken ben je zeker dat alles mooi op elkaar zit.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote