View Single Post
  #1  
Old 26-07-2018, 09:00
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default Tandwielen overzetten nokkenas

Ik ben bezig om een nieuw setje cat cams nokkenassen. Hierbij moet ik de tandwielen overzetten van mijn bestaande abf nokkensassen. Ik vind het een klote klus maar dat komt ik doe het ook nooit..

Het is me gelukt om het tandwiel van de bestaande as eraf te persen. Heb alles goed gemarkeerd want de ABF tandwielen heeft geen splien zoals bij KR tandwielen. Verder viel het me op dat de tandwielen van een KR puntiger zijn dan van een ABF. Niet dat er wat toe doet maar een KR wieltje lijnt makkelijker omdat deze dus ook een splien heeft en dus een extra referentie. Maar goed ik wil in eerste instatie de ABF kettingwielen gebruiken.

Ik heb gisteren het tandwiel een tijdje verhit en dan leg ik hem erop. Echter gaat deze dan halverwege niet helemaal erop. Verder uiteraard lastig met gelijk goed erop leggen. Was al laat dus dacht ff laten bezinken.

Hoe doen jullie dit? Zat zelf te denken om de as in de diepvries te leggen ofzo en dan nog is opnieuw het tandwiel verhitten. Stel dat ik het niet red kun je het laatste gedeelte dan persen?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote