View Single Post
  #45  
Old 23-03-2013, 13:04
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Heel vreemd allemaal...

Een 210 hoort ten eerste niet aan te lopen, de 4cilinders zijn er gewoon mee geleverd. Dus dat is gek, je hebt er gewoon een 3M bak aan hangen toch?? zou moeten passen

Het hevel ga je niet met je handen even induwen hoor, zeker niet boven je hoofd. Maar met de kabel zou het wel moeten lukken natuurlijk, maar dan ga je dus dingen kromtrekken ipv ontkoppelen?
Het blijft raar, je hebt zeker weten het platte b2-vliegwiel, en de juiste koppeling gekocht. Dan moet ie gewoon ontkoppelen, maar gezien je meerdere koppelingen hebt geprobeerd kan het niet aan die delen liggen zou je denken.

Maar waar ligt het dan aan? Je hebt nu een naaldlager, daar ligt het niet meer aan.


Ik ben nu meest benieuwd hoe de kabel loopt, hoe ten opzichte van het draaipunt van de as. Trekt ie niet gewoon de boel krom omdat de arm verkort/verbogen is, en de houder van de kabel is verplaatst?

Het lijkt mij niet onverstandig om de juiste oliefilterhouder te monteren, een rechte hevel op de bak, en de motorsteun die je al hebt gescoord. Je hebt nu naar schatting tweemaal zoveel trekkracht nodig in de kabel, gezien de verkleinde radiale afstand draaipunt/kabel.
Niet gek dus dat eerder dingen kromtrekken dan dat ie ontkoppelt, ik zou echt streven naar de originele setup.
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote