View Single Post
  #89  
Old 26-09-2019, 07:28
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Helaas iets minder geluk gehad met de radiateur:




Heb er bij het ophalen gewoon dubbel en dwars overheen gekeken

Hierop alle verontreinigingen weg gefreesd met de dremel, en de scheur opgevuld met 2K Plastic repair. Dat spul werd werkelijk zo hard als steen

Binnenkort proberen het geheel onder druk te testen op lekken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Omdat de verflaag op de intercooler ook wel eens betere dagen heeft gezien, was ik opzoek naar een manier om deze weer mooi glad te krijgen. Initiƫle idee was om deze met afbijt te behandelen, maar uit pure eigenwijsheid en nieuwsgierigheid heb ik hem toch maar in de straalcabine gelegd.

Hierbij de inlaatpoorten afgedekt met ontelbare lagen duct-tape en nog eens vastgezet met een ty-wrap. Daarna de kast gevuld met fijne glasparel. (Aluminium-oxide was veel sneller, maar dan kon ik de intercooler na afloop wel wegknikkeren )

Straaldruk telkens iets opgebouwd tot dat de glasparel zijn werk deed. Bleek uiteindelijk net iets over de 2 bar te zijn. Met deze druk bogen de koelvinnetjes amper om als je er pal op stond met het straalpistool.




Binnenkort het geheel weer fijn matzwart spuiten.

EDIT: Na een druktest bleek de intercooler zo lek als een mandje helaas
Gaat dus weer terug naar de vorige eigenaar. Heb besloten om nog maar even door te sparen en nieuwe intercooler bij Wagner Tuning vandaan te halen!
Reply With Quote