View Single Post
  #1  
Old 28-01-2019, 17:52
timbo timbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 64
Default pierburg 2B5 reviseren

Hallo,

Daarstraks met de passat vertrokken voor een ritje naar Hoboken en de auto deed ineens weer heel raar. Hij wou niet meer voorbij de 3000 toeren en begon ineens te schokken. Ik denk dat ik weer carburator problemen heb. Ik heb een tweede 2B5 gevonden en deze zat vandaag bij de post. Ik heb een kit besteld en deze zou woensdag moeten toe komen. Ik ben dus van plan om een revisie te doen. Heeft iemand hier ervaring met de 2B5? Ik heb de mijne al is open gehad omdat ik al eens een hapering probleem gehad heb vorig jaar. Toen was de zitting van de vlotternaald van de tweede trap naar beneden gezakt waardoor er geen benzine meer in kon. ik vermoed dat er nu weer zoiets aan de hand is. Volgens de kleur van de bougies loopt hij een beetje te arm dus het zou kunnen. In de kit die ik besteld heb zitten nieuwe vlotternaalden en zittingen ook. In mijn handboek staat echter dat deze niet vervangbaar zijn(de zittingen). Vermits ze vanzelf zakken moeten ze er volgens mij wel uit kunnen maar wat is de beste manier? Iemand hier ervaring mee? Nog dingen waar ik op moet letten?
Reply With Quote