Thread: _ak_
View Single Post
  #1  
Old 11-06-2013, 12:07
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default _ak_

Na 2 jaar lang in het bezit te zijn van een golfje 2 dacht ik me ook maar eens voor te stellen hier. Ik ben Arik, 23 jaar, woonachtig in de gemeente Deurne. Verder ben ik student Automotive aan het fontys in eindhoven.
Zoals ik al zei 2 jaar terug een golfje 2 gekocht van '85. Deze stond al in NL maar heb ik nog in moeten voeren. Van oorsprong een duitser. Ik heb nog een heel archief aan foto's waar ik even snel door heen ga lopen wat er in de afgelopen 2 jaar aan gedaan is.


Foto's van de aankoop:










Dikke 1600 Diesel onder de kap:




Nadat deze ingevoerd is en ik de NL papieren thuis had direct andere velgen gehaald.




Toen in die tijd had ik nog geen project plannen vond het al best om wat rond te kunnen toeren. Maar na een half jaartje begon de lol er langzaam aan af te gaan en kwam er het idee om een andere motor er in te hangen. Na wat research gedaan te hebben, besloten om voor een tdi te gaan.
Na wat rondgekeken te hebben op mp een 'mooie' donor gevonden. Een golf 3 met een 110 pk tdi.




Binnen een paar dagen het blokje omgehangen en werd het tijd alles op het gemakje aan te sluiten.




Ik heb er nu nog steeds spijt van dat ik toen niet direct de motorruimte heb aangepakt maar goed dit gaat nog gebeuren.

En aangezien ik toch bezig was ook maar gelijk het interieur aangepakt.








Hiervoor in de plaats is een golf 3 dash gekomen in combinatie met een edition one interieur.


Ook maar gelijk de remtrommels achter vervangen door de schijfremmen van de tdi in combinatie met golf 4 remklauwen, vandaar die adapter.




Motorwijziging om laten keuren bij de rdw zodat dit netjes op kenteken staat. Ondertussen ook dikke bumpers, type 2 deuren en een schroefset gemonteerd.








en voor de fun de grill meegespoten in kleur om te kijken hoe dat staat




aangezien de bruine oude lak 'roest' naar boven begon te komen werd het ook tijd om de carrosserie te mishandelen

















Tsja en dan de kleur, toch maar voor een een vag kleurtje gekozen.













nog een paar van afgelopen winter:








en dan zijn we nu aangekomen tot hoever het er nu voor staat. Na het slechte nieuws dat de vrijstelling voor de MRB van oldtimers te vervallen gaat komen een enorme dip gekregen en geen zin meer gehad om het project af te maken. Dus ben nu toch maar weer alle moed aan het verzamelen om het door te zetten. Er is nog genoeg wat er moet gebeuren, waaronder ook een 'motorrevisie' aangezien de koppakking slecht is en ook het tweemassavliegwiel behoorlijk rammelt. Dus deze keer ook gelijk goed, blok gaat eruit kan ook de motorruimte netjes gemaakt worden. Maar voordat dit gaat gebeuren ga ik eerst opzoek naar een ander vervoersmiddel want een fiets is geen optie.

Hier volgen nog een paar foto'tjes van hoe het er nu bij staat:























wat er nog allemaal te wachten staat:
- motorrevisie
- motorruimte opknappen
- lak schuren en polijsten
- interieur netjes afwerken
- andere uitlaat van voor tot achter
en zo nog een hoop kleinigheden.
Reply With Quote