View Single Post
  #41  
Old 12-10-2020, 06:56
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by Blammo
Gekke vraag tussendoor: VW Sharan? Ik neem aan dat dat een transvers geplaatst blok is? Zo ja, dan kan die op de optielijst....
Ja, aandachtpuntje zal de inlaat zijn. Die zal wel net anders zijn.

Gekke vraag 2: zit er verschil tussen het uitlaatspruitstuk van een transvers geplaatst motorblok ten opzichte van een in de lengterichting geplaatst blok? Of is dat alleen anders vanaf de downpipe?
Bij mijn weten anders. Je kan vergelijken met bv. een K03-023 uit een dwars geplaatste en een K04-015 van een lengte geplaatste 1.8T.

Gekke vraag 3: Kan het spruitstuk onderste boven geplaatst worden? Of moet het spruitstuk dan verlast worden door de runners ondersteboven op de grondplaat te verlassen?
Je kan hem niet omdraaien. Komt het boutpatroon niet overeen. Het is een gegoten stuk zonder echte runners. De flens aanpassen zou kunnen maar dan moet je mogelijk ook de turbo kant aanpassen? Gezien het een 3 bout patroon is kom je misschien net heel slecht uit. Dan kan je beter zelf een spruitstuk maken.

Gekke vraag nr 4: Wie weet wat de standaard voorveersterkte is van de golf 4? Iemand een idee? Als ik uit moet leggen hoe je dat nameet moet je het zeggen? Daar is namelijk een simpel trucje voor.
Moest het even googelen. Kwam niet direct wat uit. Welke veer?


Al die gekke vragen
Reply With Quote