View Single Post
  #85  
Old 30-09-2014, 14:57
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by Area51
Donderdagavond vertrekken we ermee naar Frankrijk, naar de French VW Bus Meeting.



Het was donderdagavond 22:00 dat we uit Rijswijk wegreden... om 02:00 in Huldange (Luxemburg) om te tanken, daarna (met een slaapje tussen 03:45 en 05:30) door naar Fley waar we om +/- 12:00 aankwamen, totaal zo'n 850km.






Daar t/m zondag een uurtje of 12:00 blijven staan, toen naar een oude klant in Charolles (60km van Fley), maar die was niet thuis... heeft ons wel ergens zien rijden, dus toen we 125km verder op een camping in Chambod stonden kreeg ik een telefoon... of we nog een bakkie kwamen halen



Afijn, na 2 dagen Chambod zijn we woensdagochtend teruggereden naar Charolles en zijn daar een nachtje zijn Gites ingedoken..



Donderdagmorgen vertrek naar Spa (650km), waarna na 5km de bus erg moeilijk loopt/ moeilijk op toeren komt.. bij inspectie op de parkeerplaats bij de supermarkt zit 1 inlaatspruitstuk los !! Na een minuut of 45 weer gefixt en bus liep weer super, maar halverwege de peage hoor ik de uitlaat blazen, dus ik denk een lekke uitlaatpakking en dat ga ik op Spa wel fixxen. Aankomst op Spa zo rond 19:00. Vrijdag stonden vrienden al vroeg voor onze neus en toen was ik al naar Spa geweest om GunGum te halen.. na demontage blijken er 2 M8 moertjes waarmee de 'kachelpot' (J-pipe) aan de kop vastzit kompleet verdwenen te zijn !! Ook dat was gelukkig binnen 45 minuten weer gefixxt.
Vrijdag rustig aan gedaan en 's middags barstte er noodweer los wat tot een uurtje of 07:00 zaterdagmorgen heeft geduurd... onze vrienden konden alles droog inpakken, want zij vertrokken eind van de ochtend weer richting huis... hun 2 weken Frankrijk zaten erop.



Wij zijn toen nog ff naar de Nordschleife (125km vanaf Spa) 'gevlogen' en daar nog ff onze laatste vakantiedag doorgebracht.



Al met al zo'n 2600km gereden, busje heeft het super gedaan en slechts 1 liter olie verbruikt / gelekt.
Begin september heb ik de kleppen gesteld (dat was na de laatste koprevisie alweer bijna 3000km geleden) en compressie(druk) gemeten en die is nu -met de nieuwe zuigerveren- toch een stuk minder dan met de oude zuigerveren (op één cilinder na dan), maar wel overal mooi gelijk en het motortje loopt er prima mee.
Ik heb van diverse mensen al vernomen wat de oorzaak daarvan is, van die afgenomen compressie(druk) en het heeft ermee te maken dat de oude -95.000km- zuigers en cilinders ietwat ovaal zijn geworden, waardoor de nieuwe zuigerveren -100% rond- niet perfect afdichten, maar zoals gezegd, hij loopt er niet minder door !!

Het is inmiddels alweer ruim 2 maanden geleden sinds de SO42 weer rijdend was en in die tijd heb ik toch al wel weer zo'n 6200km gereden... tussen het -begin juli- rijdend maken en het Bullitreffen is er zo'n 300km gereden, toen 'ff' heen en terug naar het Bullitreffen, totaal zo'n 2600km (waarvan de laatste 50km dus op drie cilinders), toen even een weekje moeten sleutelen (dus nul km's) en tussen het weer rijdend hebben (zondag 27 juli) en op vakantie gaan (donderdagavond 31 juli) heb ik ook zo'n 150km (test)km's gereden. Daarna op vakantie zo'n 2600km gereden en daarna -t/m half september- ook zo'n 550km....

Het gaat hard... inmiddels weer een 650km erbij gereden in 2 weken tijd en dan is het jaar (lees; rijseizoen) nog niet ten einde !
Het weekend van 20 & 21 september naar Apeldoorn (Aircooled Picnic) geweest en daar wat familie bezocht, bij elkaar zo'n 325km en eergisteren -zondag 28 september- in Doel, België geweest voor de DMPD meeting aldaar, ook weer zo'n 325km.

De teller nadert dus aardig de 7000km en ik schat dat ik er nog zo'n 1200 bij ga rijden de komende weken (t/m 19 oktober).. daarna gaat (als de Subaru echt helemaal inbouwklaar klaar ligt) toch echt de 1776 eruit.



Bron; DPMD Finest
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote