View Single Post
  #9  
Old 18-08-2014, 15:16
audi-joep's Avatar
audi-joep audi-joep is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 82
Default

Zuigers wil ik uiteindelijk om de olietemp zo gelijkmatig en laag mogelijk te houden. Gaat mij om maximale betrouwbaarheid met ca. 150-160PK en 300nm. En de best mogelijke spool van de K24 zonder al te veel roet.

Denk maar gewoon, koppakking meepakken als het blok eruit is, samen met nieuwe hydrostoters, is net zo handig lijkt me. Als het blok er in is hoop meer werk natuurlijk! Heb nu 12.9 bouten die goedkoper zijn dan OEM bouten. Heb er 1.8 bar mee gedraaid op de AAZ Koppakking is ook maar 25 euro ofzo.

Dit wou ik dan wel doen:
nieuwe pd130 stoters monteren en nieuwe klepseals, kleppen/klepstelen polijsten
nieuwe nokkenaskeerring, misschien nieuwe frisse nokkenas Febi 135 euro
nieuwe krukaskeerring distr. zijde en of uitfrezen + overmaat
nieuwe krukaskeerring bakzijde
nieuwe koppakking gelijk als huidige met 12.9 bouten
nieuwe gloeipluggen monteren
nieuwe waterpomp met snaar, thermostaat. denk ook vrijloopdynamo gebruiken van a4 of audi 80 b4
denk ook nieuwe trillingsdemper van de krukas en nieuwe spanrol dynamo
alle pakkingen oliefilterhouder, koelvloeistofflenzen enz. nieuw, vloeistoffen uiteraard nieuw + bakolie meteen

Kop flowen voor betere flow onderin, zit ik nog over te twijfelen. Want meestal wordt het er niet "beter" op.

Onderblok laat ik voorlopig even zoals het is.

K24 is natuurlijk 4000km oud, echt nieuw en heb ook nog wel een zgan. t3 liggen... Verstuivers ook nog lekker fris.

Bak ombouw is niet makkelijk bij de audi, ook kopppeling moet dan omgebouwd, kabelschakeling enz.. Dus voor mij eigenlijnk geen optie. Denk voor een golfje heb je meer opties wat dat betreft..


Tips verder altijd welkom natuurlijk.


Vraag!
Hoe werkt dat ombouwen van bijv een 1749VA naar drukbediening?
Los van het feit dat downpipe en alles nieuw moet en de lufi-box waarschijnlijk niet past, en dat mijn intercoolersysteem ook opnieuw moet.
Kan je elke turbo ombouwen... Hmmmm een 2060VKLR ?

De 12mm pomp. kan dit gewoon op de tdi brandstofleidingen?
__________________
Citroen C6 2.7HDI FAP 2007 - Audi 90 TD AFN 1986 - Audi 80 1.6 2xDCOE40 1985 - Audi A4 1.9TDI Quattro 1997
Reply With Quote