View Single Post
  #1  
Old 05-10-2019, 10:11
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default Risico's rondom airbag

Beste,

Deze thread maak ik maar even aan onder algemeen. Onlangs heb ik een Skoda Fabia 2 gekocht. Deze heeft last van een piepende ventilator op stand 1. Na wat speurwerk was dit een bekend probleem. Optie 1 is uitbouwen en vervangen of optie 2 uitbouwen, schoon maken en smeren met WD40. Ik heb nu gekozen voor optie 2 en dit heeft ook geholpen. Alleen het probleem bij een Fabia 2 is dat je niet zo maar bij die fan komt. Je moet hiervoor de airbag er uithalen. Nu is dit allemaal goed gegaan en ben voorzichtig te werk gegaan.

Alleen vraag ik me achteraf af wat zijn de risico's bij het uitbouwen van zo'n airbag. Op internet had ik al gelezen dat als je de stekker los trekt terwijl hij op contact staat zou er een fout code in de computer komen te staan. Naja ik snap dan niet waarom je aan een auto gaat werken terwijl hij op contact staat. Ik heb verder nu geen fout codes gehad.

Kan ik de stekker van een airbag los halen als hij van contact af is, of is dit helemaal geen slim idee. Ik ben benieuwd of iemand hier een beetje info over kan geven. Bij een golf 2 heb je dit probleem namelijk niet

Alvast bedankt,

Groeten, Gino.
Reply With Quote