View Single Post
  #12  
Old 23-01-2019, 00:33
Marcus BBS's Avatar
Marcus BBS Marcus BBS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 407
Default

Hier ook zeer ruime en jarenlange ervaring met de Corrado en de genoemde motoren.

De 2.9 ABV is in mijn beleving de ultieme Corrado. Meer als dat is er simpelweg niet. Een 4 cilinder wordt in mijn beleving nooit een 6 cilinder. Het geluid is waanzinnig mooi. Ze zijn meer bedoeld voor op de snelweg en de langere afstanden. Het warm rijden (zou ik je zeer sterk aanraden) duurt alleen al veel langer, dan de G60. Je pakt hem dus niet 'even'.
De G60 is gewoon maf. Zeer leuk om mee te rijden en relatief éénvoudig 'sneller' te maken.
De kosten voor de laderrevisie zijn het punt niet. Dat is vergelijkbaar aan het vervangen van een distributieriem van de gemiddelde auto.
Een kettingrevisie voor de VR6 kost vele malen meer. Daar komen vaak andere werkzaamheden bij (denk aan koppeling als alles toch al los is).
Ze staan inderdaad bekend om hun olieverbruik, maar er zitten ook echt nog frisse exemplaren tussen, maar die kosten geld en heb je dat ervoor over?
Veel spannender is in mijn beleving de onderdelenvoorziening. Voor dagelijks gebruik zou ik wat anders zoeken, voor de hobby; perfect. Alleen wordt het ultiem of voor minder ook veel fun
Wellicht verkoop ik mijn VR6. Deze heb ik jaren gehad. Maar haast heb ik niet.
Succes met je zoektocht.
Reply With Quote