View Single Post
  #408  
Old 02-08-2023, 19:43
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Ondertussen gaat het opbouwen voorspoedig, ik neem er wel de tijd voor zodat het ook goed gebeurt maar het schiet goed op

Achterbumper terug in elkaar gezet en de nieuwe wielkuipen gemonteerd. Uiteraard met nieuwe boutjes en sierlijst bovenop de bumper







Ook heb ik de wielkuip behandeld omdat er her en der wat beginnende roestplekjes zaten










De spacers heb ik ook vervangen voor 5mm in plaats van 8mm. Nu raakt hij de schermen voor niet zo snel meer. Misschien nog een beetje camber en dan past het precies







Achter raakte hij helaas de nieuwe wielkuipen dus heb ik hem even iets omhoog gezet, en dan pas ik dat met het uitlijnen en het op hoogte zetten wel weer aan.







Kokers links en rechts zijn ook weer gemonteerd:







Het nieuwe achterklep paneel heb ik ook gemonteerd want de oude was ook wel erg versleten:




Na wat onderzoek en het navragen bij experts kwam ik erachter dat de reden waarom mijn interieur verlichting erg knipperde waarschijnlijk de voltage regulaltor was. Aangezien dit de 3e keer zou worden dat ik hem ging vervangen vroeg ik me af of er niet iets anders veroorzaakte dat hij telkens kapot ging. Ik vond hem al een lange tijd langzaam starten dus heb ik op de gok de startmotor vervangen en dat bleek inderdaad het probleem te zijn want hij start 2x zo snel nu!




Erg fris zag de startmotor er ook niet meer uit










En vandaag heb ik nog even alle koelvloeistof slangen vervangen voor de forge exemplaren:







Het enige waar ik momenteel tegenaan loop is dat de xenonlampen recht naar de grond richten en ik ze niet afgesteld krijg. En adaptatie in Vagcom lijkt niet te werken ondanks dat de motortjes in de koplampen goed zijn. Misschien zijn de hoogte sensoren op de draagarmen kapot


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote