View Single Post
  #1  
Old 22-01-2015, 20:45
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default Shoarmaracer rebuild..

Na flink aandringen van Rene, maak ik dan toch maar een buildtopic aan.

Ik ben Jeroen, woon in Emmen en ben op dit moment een trackday auto/ringtool aan het bouwen.

Het gaat om een Golf 2 in de kleur Dunkelbraun.
Ik kocht de auto in niet totaal smetteloze staat. Maar toch voldeed dit als daily. Paar 100km verder en de auto stond bij de spuiter.

Na verschillende meetings te hebben gedaan in onderstaande uitvoering, en een aantal trackdays en ronden Nürburgring in m'n Mk3 heb ik toch maar besloten de Mk3 te gaan gebruiken als daily en de Mk2 om te bouwen als ringtool.










De auto was in tussentijd al weer bij spuiter geweest en is de motorruimte opnieuw gespoten en is de bodem vannieuw in een bodyspray gespoten.












Toen begon het leuke werk. Het kaal maken van de carrosserie.
Het is de bedoeling de auto zo licht mogelijk te maken, en de auto in een BTCC/STW stijl te bouwen.

Hieronder wat foto's, die zeggen meer als 1000 woorden.





Bij lichtgewicht horen ook lichtgewicht onderdelen. Daarom heb ik een GFK Motorkap en Achterklep gekocht bij Arnold van TrackdayParts.









Ik wil de auto zoals eerder gezegd graag in een STW/BTCC setup gaan bouwen, en daarvoor heb ik een nieuwe originele Votex spoiler voor gekocht.



Ook heb ik al wat custom onderdelen ontvangen. Een oilcatchtank en de Custom Topmounts van Stroeve.





Ook heb ik een nieuwe slotplaat gekocht, en deze gespoten in hoogglans zwart.



De achteras en subframes gecoat en voorzien van Powerflex rubbers.







En het stuurhuis gereviseerd met nieuwe aangepastte stuurstangen en Quaiffe verkort stuurhuis.



Onderhand zijn er al weer wat onderdelen in bestelling, zoals GFK spatschermen, lexaan ramen en wat uniball spul. Dus het is nog even afwachten met het verder bouwen.

Ik ga proberen alles zo goed mogelijk up to date te houden.
Reply With Quote