Thread: golf 1 gti
View Single Post
  #37  
Old 14-03-2014, 21:36
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

tsja Rik..
ik ken mensen zoals jij ,ik weet nog ergens zo'n vent die heeft dat met Zundapp's..
die ging ook wel eens naar beurzen..stonden dan van die gerestaureerde dingen met astronomische prijzen erop..
ik ben wel eens mee geweest met hem ,en hij wees me dan ook op details..dingen die ik als semileek niet zag en al helemaal niet wist..
meer dan eens werd hem dan vanalles verweten dat hij zogenaamd van niks wist..dat hij een weggooier was etc etc..,toch zeker door mensen die zo'n brommer 'gerestaureerd' hadden en er voor flink geld vanaf wilden..
bij thuiskomst liet hij mij dan die details/onjuistheden zien aan de hand van een van zijn berg onderdelen of oud roestig Dapje ,dat ooit in de 70's in de schuur gezet was..of talloze foto's van hemzelf toen hij ze nieuw verkocht had..
ergens vond ik hem dan niet goed bij zijn verstand..dacht ik wel eens; man get a life..
aan de andere kant was ik min of meer jaloers vanwege die onnoemelijke kennis van zaken hij had..
had hij er die ene keer in 2002 niet bijgeweest had ik waarschijnlijk veeelste veel betaald voor een KS80 waterkoeling..iets wat op meerdere punten blijkbaar niet klopte maar er voor mij heel aannemelijk uitzag..
misschien had ik er jarenlang op rond kunnen knotsen zonder het te weten ,totdat er iets aan kapot ging waaruit bleek dat het een incorrect samengesteld ding was ,of ik hem zou proberen te verkopen..aan een kenner...(oh sjit dat wist ik niet van die ontsteking en vliegwiel...?)
dat is hierzo hetzelfde ,de kennis die jij van een 17 hebt gaat de meesten hier te ver..en ik zeg eerlijk ik weet van pre '80 ook niet alles ..maar van een 83er weet ik nagenoeg 90%..
dus dat maakt jou sowieso al snel een slechte kandidaat voor dit soort auto's...(ik ook trouwens)..
nogmaals het is een mooie GTI,..is niet rot(meer)..interieur is netjes..motorisch zal het ook wel goed zitten..er zit godzijdank geen kijkshop dak in en ja de prijs valt me ook best mee..
maar voor iemand die 100% een originele 'echte' GTI zoekt ..is dit het niet..
voor de rest maakt dit heel wat discussie los hierzo..
niemand weet wat iemand thuis doet of kan..of waarom..en omdat je in dure exclusieve auto's doet wil niet zeggen dat je er ook verstand van hebt..das de grootste onzin dat zegt niks..
de mooiste autos worden soms gebouwd in garageboxen met gereedschap van Cranenbroek..een miljoenenbudget is nergens voor nodig..dat heeft menigeen al dikwijls hier laten zien..
Reply With Quote