View Single Post
  #41  
Old 08-11-2018, 21:27
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

oke, de FMIC gaat nog even op zich laten wachten..ik ben er namelijk achter gekomen dat m'n koppeling slipt...

bij 3500 toeren als hij echt vol in boost zit maakt hij meer toeren maar trekt hij niet zo hard meer. ik dacht eerst dat het de turbo zou zijn die dan afzwakt zeg maar dat de powercurve zo loopt, maar het begint steeds eerder, je voelt gewoon dat het de koppeling is dit is ook voornamelijk in zn hogere versnellingen.

wel vreemd, heb de koppeling er nieuw ingezet bij zeg 205.000km en ik zit nu op 235.000km.. waarvan 20.000km met minder vermogen, ik heb wel gelezen dat de koppeling sneller klaar is bij een gechipte auto maar dit is wel heel snel. op de piek begint hij gewoon te slippen.

het kan misschien ook nog een andere oorzaak hebben dat weet ik niet, maar zou niet weten wat. Krukaskeerring kan het ook niet zijn die heb ik toen ook vervangen. Er hangt ook geen vloeistof onder.

anyway.. zucht, fijn is het natuurlijk niet, maar wel beter dat ik er nu achter kom nu ook de uitlaat onderweg is aangezien om die te monteren toch het subframe eraf moet komt dat eigenlijk wel beter uit. dan ben ik al over de helft

Nu heb ik dus advies nodig voor een koppeling (2 massavliegwiel is toen ook vernieuwd, neem aan dat ik die nu niet hoef te vernieuwen?) Ik heb al wel een Sachs gezien, die gaat tot 520nm koppel, ik heb geen idee of ik dat ga halen?

Een standaard koppeling zou schijnbaar niet over de 400nm mogen gaan dan gaat hij slippen en ik zit nu op 360-380nm.. is wel op het randje natuurlijk.

Ik wil in elk geval geen sinter koppelingsplaat, lijkt me niet echt ideaal in het dagelijks gebruik. Maar ik wil er dus wel een met de achterliggende gedachte dat hij straks 400-500pk aan moet kunnen.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote