View Single Post
  #527  
Old 12-06-2017, 19:36
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik ben van de week in Schiedam geweest met m'n Jetta 1 uit 1983 die van 55 kw (75 pk) diesel naar 110 kw (150 pk) 20VT ging.
De motorombouw heb ik snel in een maandje tijd gedaan, verder geen apk punten in orde gebracht, gewoon puur de motor er netjes in gehangen.
Keuring is uitstekend verlopen, was een aardige vent die het wel geinig vond allemaal.
CO werd als eerste gemeten, die was met 0,6% keurig binnen de norm (4,5%) dus daar had ik de eerste punten al te pakken.
Toen paste de auto niet boven de put want de carterpan hing veel te laag, dus mocht ik naar de andere kant.
Toen werd er gevraagd om gegevens van de motor, hiervan had ik netjes een bon gemaakt met een kenteken erop van een gesloopte Golf 4 (van google afgehaald) en ik had een motorverklaring van PON van de vorige eigenaar van de motor.
Deze gegevens werden overgenomen en er werden kopies van de bonnen gemaakt. Vooral het kenteken van de zogenaamde donor werd goed gebruikt.
Toen nog even boven de put bekeken, hij vond het allemaal wel best. Nog een opmerking dat ik voor de apk m'n remleidingen even moest opschuren en goed tectieleren.
Hij zag dat ik nieuwe schijven en remblokken had gemonteerd, verder werd er niets over gevraagd. Dit waren gewone 239mm geventileerde remmen van een Golf 1/2 GTI, achter heb ik nog gewoon trommels.
Vervolgens werd hij gewogen en werden alle gegevens ingetikt.
Hij heeft nog even met het vulgewicht van de tank lopen spelen om hem op 948 kg te krijgen
Daarna kreeg ik een hand en mocht ik gaan betalen

Al met al dus super goed verlopen. Geen enkel spannend moment over Lelystad geweest.

Overigens stond hij nog geschorst en met verlopen apk, ik heb m'n verzekering ingelicht dat ik die dag een keuring had en ze hebben hem in voorlopig dekking genomen, als de keuring goed verlopen was gaat hij weer in de normale oldtimer verzekering (diesel werd niet geaccepteerd).
Verder gewoon de afspraak bevestiging van de RDW uitgeprint mocht ik aangehouden worden.
Reply With Quote